Si opp jobben i permisjonstiden

maigutt17

Første møte med forumet
Hei! Jeg trenger litt råd angående permisjon og flytting.

Jeg går ut i permisjon i april 2017 og vi flytter da hjem til vestlandet. Nå bor vi i Oslo hvor jeg har jobben min.
Etter litt googling har jeg funnet ut at det beste er å ´beholde´ jobben, og si opp når det er 3 mnd igjen av permisjonen. Får permisjonspenger utbetalt fra jobben som de får igjen fra NAV. Har snakket med sjefen på jobben om dette og det var helt i orden.

Men det jeg lurer på da er om jeg skal melde flytting til folkeregisteret nå når vi flytter eller når jeg sier opp jobben? Og bare melde en adresseendring på posten nå. Dette med tanke på søknad om foreldrepenger til NAV, og hvilket NAV kontor/avdeling som skal betale ut pengene.

Setter stor pris på svar og erfaringer fra andre som har gjort det samme eller vet hvordan systemet fungerer :)

Last edited:
Vi skal nesten gjøre det samme. Når jeg er ferdig med perm har jeg fem uker ferie samtidig som samboeren skal ta sine 10 uker pluss 5 uker ferie. Vi flytter i løpet av perm vekslingen fra Oslo til sørlandet. Har ikke tenkt på at det blir et problem. Min arbeidsgiver vet at den siste ferien min så bor jeg ikke her og at jeg slutter når ferien min er over. Og samboer skal ha perm og ferien sin i en annen by i "oppsigelsestiden".
Følger litt med her :)

Back
Topp