Si opp jobben - fødselspermisjonspenger

Friluftsmor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Junilykke 2020 ♡
Jeg vet man må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd før permisjon. Men må jeg faktisk være i arbeid fire mnd før permisjon da??

Jeg hater jobben min! Jeg blir dårlig av å tenke på at jeg skal dit igjen om 1,5 uke å jobbe til august! Det er så fælt og jeg blir kvalm og lei meg.

Hva kan jeg faktisk gjøre?

Jeg slutter uansett etter fødsel.

Kan jo vurderer en sykemelding om legen går med på det? Da har du krav på svangerskapspenger.

Kan jo vurderer en sykemelding om legen går med på det? Da har du krav på svangerskapspenger.

Tror ikke det. Jeg er litt for ordentlig og ærlig til det. Men blir det for ille å gå på jobb, så må jeg jo gjøre noe med det. :)

Ja da må man jo gjøre noe med det, evt søke nye jobber og bytte nå.

Jeg vet man må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd før permisjon. Men må jeg faktisk være i arbeid fire mnd før permisjon da??

Jeg hater jobben min! Jeg blir dårlig av å tenke på at jeg skal dit igjen om 1,5 uke å jobbe til august! Det er så fælt og jeg blir kvalm og lei meg.

Ja du må vel jobbe frem til 4 mnd før permisjon, men om du sier opp da vil du jo gå flere mnd uten lønn.. Inntil du får penger når permisjonen din begynner.
Ville prøvd å holde ut litt om jeg var deg, og blir det for ille så ber du om sykemelding.
Du kan vel også søke om tidligere permisjon (husker ikke hvor lenge før), men det går jo utover tiden du har etter barnet er født.

Ja du må vel jobbe frem til 4 mnd før permisjon, men om du sier opp da vil du jo gå flere mnd uten lønn.. Inntil du får penger når permisjonen din begynner.
Ville prøvd å holde ut litt om jeg var deg, og blir det for ille så ber du om sykemelding.
Du kan vel også søke om tidligere permisjon (husker ikke hvor lenge før), men det går jo utover tiden du har etter barnet er født.

Planen er å starte studier i august 17. Så det er jo litt dumt å ta permisjon før ja. Jeg skulle nok klart meg i noen mnd uten lønn. Frihet, fritid og velvære betyr mer enn penger. Og vi har råd.

Takk. Veldig fint å vite hva som er korrekt før jeg bestemmer noe. :-)

Høres litt ut som hos meg da.. Men jeg holder ut jobben til sommeren også slutter jeg etter permisjon og begynner forhåpentligvis som fulltidsstudent august 2017:) husk at tiden går fort! Hvertfall når man har så mye å se frem til. Man får nesten ingenting om man ikke har jobb så det å slutte før er hvertfall ikke noe alternativ her, selv om vi hadde greid oss fint allikevel.
Blir det for ille går jo sykemelding an. Har du det ikke bra på jobb, er jo ikke det riktig heller!

Sykemeld deg. Det gjorde jeg i forrige svangerskap. Jeg hatet jobben og var sykemeldt fra uke 5 og helt til permisjonstart. Forklarte til legen situasjonen med misstrivselen og fikk sykemelding pga påkjenningen iforhold til svangerskapet. Fikk etterhvert høyt blodtrykk og da var det ikke forsvarlig å jobbe alikevel. Det er alltid en grunn å finne til sykemelding i et svangerskap :)

Back
Topp