Si opp jobb pga flytting underveis i permisjon?

Milkyway

Blir kjent med forumet
Desemberglede 2015
Det er en mulighet for at min mann får jobb i en annen del av landet, og at dette skjer på et tidspunkt som gjør at vi flytter ikke så lenge etter permisjonen min starter.

Kan jeg vente med å si opp min nåværende jobb til permisjonen nærmer seg slutt, eller må jeg si opp i det vi flytter? Alle vil jo vite at jeg flytter, men jeg ønsker å ha dem som arbeidsgiver frem til jeg finner en ny.

Og nå tenker jeg først og fremst juridisk, ikke hva ift moral og folkeskikk:p
jeg kommer ikke til å få permisjonspenger via NAV, men direkte fra jobben pga det er IA-bedrift. Er derfor jeg ikke vil gå over til NAV-utbetaling, for da mister jeg typ førti tusen i feriepenger, bl.a.

Kan jobben si meg opp under permisjonen fordi jeg flytter?

Du kan vente med å si opp jobben til det nærmer seg permisjonslutt. Jeg ventet til det var igjen 1 mnd av permisjonen før jeg sa opp :) Jeg flyttet ikke da.

Jeg sa heller ikke opp før like før permisjonsstart. Flyttet seks uker etter fødsel :)

Jobben visste jo at jeg kom til å si opp, så de ansatte folk, men juridisk sett var jeg ansatt til den datoen permisjonen gikk ut.

Takk for svar! Regner med det er permisjons_slutt_ du mener i første setning, tila85? :)
Hm, kommer til å føles rart å vente, hvis jeg flytter rett før/etter fødsel, de kommer jo til å vite det. Men nå er det slett ikke sikkert at jeg flytter da, så den tid den eventuelle sorg! :)

Jeg ville ikke sagt opp før permisjonen nærmet seg slutten selv om jeg flyttet, og de kan ikke gi deg sparken når du er i permisjon.

Si opp like før slutt av svangerskapet. Leste nettopp om ei som hadde vurdert dette, så ble sønnen syk og hun var glad hun ikke sto uten jobb. Hun fikk da pleiepenger.

Back
Topp