Si opp jobb mens en er i permisjon

Jaja

Gift med forumet
noen her som har sagt opp jobben sin mens en var i permisjon også søkt om dagpenger før permisjonsslutt? Er det noe problem? Jeg har bare en 40 % stilling i butikk så jeg gikk på dagpenger før jeg gikk ut i permisjon òg. Men nå vil jeg si opp jobben før jeg skal begynne igjen pga at eieren av butikken ikke er helt god i hodet. Orker rett og slett ikke sette foten min der igjen. Mener at en skal egentlig levere en slags bekreftelse fra arbeidsgiver om grunnen til at en sluttet når en søker om dagpenger. Men må en det når en kommer fra permisjon òg?

Jeg sa opp grunnet flytting under permisjon (flyttet 60 mil), og fikk ikke karantenetid annet enn de tre (?) dagene.

Men om det du beskriver er "god nok" grunn til å slippe karantene er jeg ikke sikker på. Det er rimelig strengt såvidt jeg har forstått.

Jeg sa opp grunnet flytting under permisjon (flyttet 60 mil), og fikk ikke karantenetid annet enn de tre (?) dagene.

Men om det du beskriver er "god nok" grunn til å slippe karantene er jeg ikke sikker på. Det er rimelig strengt såvidt jeg har forstått.
Mulig det er andre regler ved flytting. Men var iallfall slik da jeg sa opp jobben for noen år tilbake. Står også på nav sine sider:

"Hvis du selv er skyld i at du mistet jobben, og du ikke har en rimelig grunn, så blir ventetiden minst 12 uker. "

At man ikke liker sjefen/jobben tviler jeg på er en rimelig grunn.

Mulig det er andre regler ved flytting. Men var iallfall slik da jeg sa opp jobben for noen år tilbake. Står også på nav sine sider:

"Hvis du selv er skyld i at du mistet jobben, og du ikke har en rimelig grunn, så blir ventetiden minst 12 uker. "

At man ikke liker sjefen/jobben tviler jeg på er en rimelig grunn.

Det er det nok ikke nei, evt må du være om det går ut over helse, men det må da dokumenteres ganske grundig.

Jeg sa opp jobben pga mistrivsel og slapp ventetiden. Hadde to ukers oppsigelsestid (prøvetid) og fikk dagpenger etter disse to ukene. Aner ikke hvorfor, ingenting spesielt med min situasjon og jeg hadde regna med åtte ukers karantene.

Du må også få en bekreftelse fra arbeidsgiver om at du har sagt opp selv. Holder med en attest, der det er nevnt at du sa opp frivillig.

Gå til legen din å forklar hvordan sjefen er... Så kanskje hun kan ordne samme løsning som jeg fikk for noen år tilbake.

Jobbet selv i butikk og sjefen var gal, jeg fikk kunn kveldsvakter etter perm og måtte jobbe hver kveld, han krevde også at vi skulle stille opp på timen ved sykdom uansett hva vi gjorde den dagen... Legen min skrev en attest til nav der hun mente jeg ikke kunne bli i jobben grunnet livssituasjonnog psyke, jeg ble da "friskmeldt til forvaltning" (tror jeg det het) fikk da full lønn i 3mnd mens jeg søkte jobb etter permisjonen, hadde hatt krav på dagpenger etter dette om jeg ikke hadde fått jobb...

Back
Topp