Si meg...

Linnemi

Betatt av forumet
Har dere hatt en eller flere urinveisinfeksoner under svangerskapet? Jeg frykter at jeg holder på å få nr 3 nå, og liker ikke tanken på at jeg kanskje må få en tredje penicilinkur (Amoxicilin, ikke farlig for babyen). Selv om det er langt bedre å ta knekken på det enn å la være.. Jeg er 7 mnd på vei om få dager, og hadde håpet jeg skulle være foruten flere UV resten av svangerskapet... Tok en tranebærkapsel tidligere i dag, og tenker å ta en til kvelds, i håp om å unngå videreutvikling.. Jeg drikker rund 2 liter vann om dagene, spiser endel frukt, men rimelig flink med sukkerinntak, så jeg forstår ikke hva det er som gjør at jeg får dette så mye..

Jeg har Ikkje hatt noen, Tror faktisk aldri at Jeg har hatt det.... [:D]

håper du blir kvitt infeksjonen. har lest at tranebær ikke bør brukes av gravide!

var veldig plaget med urinveisinfeksjon før....
Nyttige tips:
-Ha litt sitronsyre i vannet du drikker
-Ta tranbærkapsler ja, det er bra
-Tiss etter sex....viktig!!
-Tørk deg forfra og bakover (selvfølge for mange, men vet jo aldri)
-Yoghurt og biola å sånt er oxo bra

Ikke hatt UV under svangerskap men...
ville bare si, vær forsiktig med å prøve å kurere UV selv hvis du er mottakelig for å få det (noe du tydelig er)
En nettvenninne av meg fikk nyrebekkenbetennelse pga hun prøvde å kurere UV selv. (hun tok tranebærkapsler el. og dette skjulte at UV`n var der enda så hun slapp medisin. og vips. Dette var rett etter fødsel riktignok)

Selvkurering er ikke alltid bra.

Ja, er enig i at selvkurering ikke er bra, er ikke typen som driver med det.. Før jeg ble gravid har jeg aldri i mitt liv opplevd å ha hatt UV, så det er nytt for meg. Men sykepleieren min sa jeg kunne ta tranebær. Men så fikk jeg høre at det ikke er bra over lengre tid, så jeg sluttet. (Dette var tidligere i svangerskapet) I dag tok jeg en kun for å se om jeg kunne stanse ubehaget, for det var bare litt jeg kjente. Tenkte jeg skulle ta en til kvelds ettersom det står man kan ta 1-3, men jeg står over. Legen min skulle egentlig ringe meg i dag, men har ikke hørt fra henne. Tror jeg tar en urinprøve i morgen jeg. (Vil ikke ha nyrebekkenbetennelse!) vet det kan gå til nyrene om man ikke behandler... UFF.
Lita-19; takk for gode råd, jeg gjør faktisk alltid alt det du skriver.. [;)]
Ja, ja, får håpe legen ringer i morgen da.
Takk for svar!

eg tror ikke du skal engste deg for mye, eg slet det med etter fødsel, hadde uv 12 ganger på ni jekla mnd!!! da ble eg redd( undersøkte allt som gikk, men allt var i orden)så ingen vet hvorfor det komigjen og igjen[:@]

ORIGINAL: Linnemi

Har dere hatt en eller flere urinveisinfeksoner under svangerskapet? Jeg frykter at jeg holder på å få nr 3 nå, og liker ikke tanken på at jeg kanskje må få en tredje penicilinkur (Amoxicilin, ikke farlig for babyen). Selv om det er langt bedre å ta knekken på det enn å la være.. Jeg er 7 mnd på vei om få dager, og hadde håpet jeg skulle være foruten flere UV resten av svangerskapet... Tok en tranebærkapsel tidligere i dag, og tenker å ta en til kvelds, i håp om å unngå videreutvikling.. Jeg drikker rund 2 liter vann om dagene, spiser endel frukt, men rimelig flink med sukkerinntak, så jeg forstår ikke hva det er som gjør at jeg får dette så mye..

jeg har hatt det i dette svanger skapet( aldri hatt urinveisinfeksjon før) Jeg har hatt blod i urinen nå i flere måneder, men får ikke noe for det pga det ikke gjør vondt å tisse[8|]

har hatt uvi en gang i svangerskapet, jordmoren anbefalte at man drakk appelsinjucie for å holde en syr ph i blæren

det har jo tranebær juice nektar og

Har også hatt MYE problemer med urinveisinfeksjon de siste to årene. Til å bli sprø av! Men så kom svigermor til meg med et råd; Drikk C-vitaminer hver dag (1000 mg)!
Og det har jeg gjort i et halvt år nå og ikke hatt en eneste plage siden jeg startet! Helt fantastisk,spør du meg! Samme sier legene!
Er nå gravid selv og er litt i tvil om man fortsatt kan drikke dette hver dag,men jeg tar et par glass i uken. Også drikker jeg biola morgen og kveld! Sunt og godt! [;)]

Lykke til! [:)]

Back
Topp