si meg....

hannemoor

Glad i forumet
har dere alle fortalt alle at dere skal ha? jeg tenker å holde på det til jeg har vært på ul jeg da.. men det er jo selvsakt mitt valg:)

i hvilken uke har/skal dere fortalt/fortelle?????

vi fortalte mine foreldre og min samboers mor . og hans familie er kjent for å slarve og ikke klare å holde på hemmeligheter .. så det tok ikke mange dagene før alle i slekta hans viste om det . ble rett og slett forbanna da jeg fikk vite det . syntes det var skikkelig råtten gjort mot oss. siden det var så tidlig og at dette var jo noe vi ville si selv. men var vel kanskje 4uker på vei da absolutt alle visste det innen hans familie. mine foreldre har ikke sagt det til noen...

jeg råder til å ikke si noe før man har komme så langt at det er trygt

To av mine venninner vet det fordi de har vært med på min prøverørsvei, så ble jo naturlig at de fikk vite det. Ellers har to av mannen min sine kolleger gjetta det!!! Men har fått klar beskjed at de skal holde kjeft.

Etter uke 12 skal vi si det til begge familiene våre....dvs foreldre å søsken + ektefeller. 2 tantefamilier på begge sider.  Jeg skal si det til 3 venninner å mannen vil si det til 4 kamerater. Ellers skal jeg si det på jobben om det passer seg. Syns det er litt spennende å holde det litt hemmelig også jeg så skal ikke rope det ut. Hadde jo vært spennende om noen folk turte å komme bort til meg å spørre etterhvert

Noen vet,og mange vet ikke hehe.
Jeg tenker at,skulle det gå galt,så er det ingen forskjell på om de visste det fra før eller ikke,det er meg da [:D]
Men,er enda en god del som IKKE får vite det før i mai [:)]

"Hele verden" vet det, for vi har vært åpne om prøverørsbehandlingen hele veien. Men ikke sånn at jeg skriver det på facbook da, er kun de som kjenner meg personlig + jobb.

barna våre vet det, og de fortalte det til svigermor (minste forsnakket seg stakkars) men det går bra! [;)]

Så lenge barna vet det forventer vi ikke at de skal holde tett! [:D]

Mamma vet det, ringte hu den dagen jeg tok testen fordi vi skal bo hos de til sept/okt.

Søstern og broren min har fått vite det også skal resten få vite det i morgen etter UL! [:D]

Så jeg gleder meg til å fortelle det!! [:D] og sjefen min vet det da...måtte nesten si det pga formen! [:'(]

Vi fortalte det til nærmeste venner med en gang, og nærmeste familie fikk vite det etter ul i uke 7. Svigermor er så glad for nyheten at hun desverre har sagt det til litt vel mange[8|] Resten skal få vite det etter UL i uke 12. Farmor har bursdag rett etter UL, og skal få UL-bildet i bursdagsgave[:D]

(Tror ikke at jeg avslører nyheten på facebook før etter ordinær ul...)

Her vet noen få nærme venner det, og sjefen på jobb (siden jeg er så dårlig + er blitt sykemeldt). Foreldrene våre fikk vite det i påsken etter at vi hadde vært på ul og sett at det faktisk var noe som levde inni der [;)] Resten av verden får ikke vite det før uti mai en gang[:)]

ORIGINAL: Blåmann

"Hele verden" vet det, for vi har vært åpne om prøverørsbehandlingen hele veien. Men ikke sånn at jeg skriver det på facbook da, er kun de som kjenner meg personlig + jobb.

Signerer den!

Her vet mine foreldre, min tante og onkel og søskenbarn som er naboer med de samt 2 gode veninner av meg om det. Fikk vite det allerede i uke 5 da jeg skulle hjem på påskeferie og skjønte jo på forhånd at det ble vanskelig å takke nei til et glass rødvin når vi samles.... Hadde også avtalt med en del venner hjemme om å bli med på påskefest i ferien... Tror de fleste på den lille øja her skjønte det da jeg plutselig var sjåfør på festen.. Men offisielt blir det ikke før rundt uke 11-12. Kanskje på lillegutt sin ettårsdag den 27. april :) Min samboers familie og venner på østlandet vet ikke noe enda.. :)

mine foreldre, min søster og mine nærmeste veninnene vet det.

alle andre skal få vite det etter at jeg har vært hos legen, altså ca i uke 11/12...... [:)]

forteller det til di vi er sammen med på en måte.
for jeg er i så dårlig form at da synns jeg vi nesten må si hvorfor hehe[8D]
men har ikke fortalt det til så mye venner enda.

sjefen min vet og noen kollegaer. men detvar fordi jeg ville være ærlig når det gjalt hva jeg holdt på med ang Prøverør. siden jeg har vært mye sykmeldt.
men som jeg har skrevet lengere opp. er ikke så lett når enkelte vil dele nyhetene deres med alle fordi de er så glade på ¨våres vegne. men men .

Har bare fortalt bestevenninna mi og sambo, men regner med resten finner ut av det ganske fort etter at jeg nå har laget ny ticker her inne, og det er kjentfolk her inne....[:@] Hadde håpt å kunne vente til etter 12 uker, men vet jo aldri når folk slarver![:'(]

Jeg har sagt det til dem som står meg nærme pluss jobb pga risikioen. (jobber med psykisk syke som har mye avvik).

Men for å svare på spørsmålet om det er ditt valg: ABSOLUTT! Ditt og barnefaren [:)]

Sist klarte vi å holde tett for alle fram til uke 12, da jeg hadde vært på UL.

Denne gangen er jeg i mye dårligere form, og har måttet sagt det til noen allerede.
Foreldrene mine, en venninne som også er gravid med termin i oktober og noen andre venner jeg stoler på. [:)] Venter med å si det til noen fler til uke 12 denne gangen også.

Jeg klarer ikke å holde meg, så jeg har sagt det til de fleste av mine nærme venner og familien min nå. Men jeg har tenkt sånn at jeg ikke forteller det til noen jeg ikke uansett hadde fortalt det til hvis vi skulle vært så uheldig å miste.
Min kjære vil vente med å fortelle det til "sine folk" til etter uke 12 - så da må jeg holde meg når vi er rundt dem ;) Mulig at noen vil begynne å gjette seg til det snart da, jeg røyker jo ikke mer, og i morgen skal vi på fest til en kamerat av ham, og jeg kan hverken røyke eller drikke, så vi får se...

Og - jeg er 10 uker på vei nå. var på første kontroll i går, og legen min mente at det var helt uproblematisk å fortelle det nå - men han vi fremdeles holde det hemmelig... Min svigerinne fikk en liten for en måned siden, og jeg haaaar så lyst til å fortelle henne at det blir en liten kusine eller fetter som også blir født i 2010! Men neida... bare være helt stille...

Her vet de alle de nærmeste vennene våre det, mest fordi ALLE dem er gravide fra før eller nettopp fått barn, pluss at alle har visst at vi har prøvd en stund, så de ville nok funnet det ut fort uansett :)
Vi fortalte det til foreldrene våre og søskene våre også og svigermor ble så glad at hun har nok plapra endel hun ja... Nå begynner det å komme folk bort til oss og gratulere og slikt, folk som jeg ikke har sagt det til, og blir litt paff da!
Nå er tydeligvis ikke jeg den flinkeste til å holde på slikt når det gjelder meg selv, så da får det bare være.
Folk ville sikkert fått vite det uansett om vi hadde mistet så da bryr jeg meg ikke om å holde tett heller.

Vi har prøvd i 2 1/2 år og har i den perioden mistet en gang. Derfor har vi vært åpne om prøvingen og at vi nå har vært gjennom utredning på sykehuset med både kikhullsoperasjon og hormonbehandling. Klaffet forøvrig på 1 forsøk med Pergotime og vi fortalte det til foreldre, søsken + 2 vennepar med èn gang. Vil gjerne ha noen å prate med hvis det skulle gå galt igjen. Er 8 uker på vei i dag og det var da vi mistet sist. Men denne gangen har jeg en så god følelse. Resten av "verden" venter vi til uke 12 med å fortelle (evt. uke 13 for da skal vi på bursdagsfeiring med mange av vennene våre.) Litt morsomt å si det til "alle" på en gang.

Vi har sagt det til nærmeste familie og venner...Syns det er greit at de veit det med tanke på og slippe spm om vi prøver hvis det går galt...Har vært åpen med de om alle abortene også, så da kan jeg jo dele gledene oxo[:)]

ellers deler jeg til resten etterhvert når jeg har gått ut i 2.tri[:)]

Back
Topp