Si ifra til sjefen

*Marihøna*

Forelsket i forumet
Juligull2021
Sommerspirene 2025
Jeg er i uke 6 nå, fortsatt tidlig men jeg forstår ikke hvordan man skal klare å vente til typ uke 12 med å fortelle det til sjefen/de på jobben. Man går jo rundt å føler seg dritt. Lite troverdig å svare at « det går bra» hvis noen spør. Folk må jo tenke at man er dypt deprimert eller at noe er galt. Og jeg har ikke kommet til spy-stadiet engang.. Noen som fra tidligere faktisk har klart å holde ut lenge, eller er det normalt å si ifra tidlig? Hvis sjefen feks ber meg om å ta noe ekstra oppgaver nå så kommer jeg jo ikke til å si ja, for vil ha minst mulig jobb. :depressed:

Jeg er i uke 6 nå, fortsatt tidlig men jeg forstår ikke hvordan man skal klare å vente til typ uke 12 med å fortelle det til sjefen/de på jobben. Man går jo rundt å føler seg dritt. Lite troverdig å svare at « det går bra» hvis noen spør. Folk må jo tenke at man er dypt deprimert eller at noe er galt. Og jeg har ikke kommet til spy-stadiet engang.. Noen som fra tidligere faktisk har klart å holde ut lenge, eller er det normalt å si ifra tidlig? Hvis sjefen feks ber meg om å ta noe ekstra oppgaver nå så kommer jeg jo ikke til å si ja, for vil ha minst mulig jobb. :depressed:
Om du kjenner på at det er på tide å gi beskjed om det ville jeg gjort det.
Jeg har en ganske god relasjon med min sjef og jeg fortalte det i uke 5.sist. Noe som gjorde det litt lettere å ringe inn syk når jeg hadde SA bare noen dager etter..

Jeg tenker å fortelle det til sjefen i dag. Jeg må fakturere alle timene mine, så han ville sett det uansett når jeg fører på svangerskapsoppfølging. Er også delvis sykemeldt nå, så greit at han vet. Resten av kollegaene venter jeg med til etter TUL :)

I mitt tilfelle (IVF) sa jeg fra allerede før jeg startet, for det ble mye fravær i forbindelse med ultralyder, uttakk, innsett og diverse. Jeg har en fantastisk relasjon til sjefen og fagleder (som heldigvis også har gått gjennom IVF), og de har gitt meg enormt mye støtte i dette :D Siden det er en veldig liten arbeidsplass har jeg også sagt det til de jeg jobber mest med, for flere har vært redde for at jeg holder på å gå på veggen og bli langtidssykemeldt grunnet utbrenthet (vært mentalt fraværende). Så jeg har valgt å være åpen og ærlig med mine, og de er megastøttende til det hele :D Flere gleder seg allerede til å kunne komme på besøk neste år om det går veien :)

Håper å kunne vente til rundt uke 9-10. Var da jeg sa ifra sist.
Jeg må enten over på en annen avdeling eller svangerskapspenger etterhvert, så greit å få gitt beskjed til sjefen så hun har litt tid på seg til å tilrettelegge. Men ønsker ikke å si det for tidlig heller. Er 6+1 i dag.

Veldig usikker på når jeg skal fortelle, begynte i ny jobb i August og er redd for hvordan sjefen reagerer.. Han er en mann på snart 70 :shy: Håper å holde ut i jobb frem til jul hvertfall.

Jeg sa ifra til sjefen når jeg var sånn 5 uker på vei . Nyheten ble godt tatt i mot og de tilpasser jobben så jeg slipper tunge løft osv ♥️.

Jeg har så lyst å være sikker før jeg forteller… kanskje etter TUL i uke 12? Jeg trenger ikke tilrettelegging, men skal jo begynne i ny stilling

Planen er å vente til etter 12 uker, men det kommer an på formen. Om jeg er mye dårlig, med kvalme, oppkast osv så er det mulig jeg forteller det tidligere. Slet med det i forrige svangerskap. Har en veldig aktiv og stressende jobb, med konstant sosial kontakt med kunder, så blir vanskelig å gjøre jobben min 100% om jeg er dårlig:)

Jeg tenker å fortelle det til min sjef etter tidlig ultralyd i uke 10. Kommer også til å fortelle det til familie da og venter med å fortelle venner til uke 12 :)

Venter så lenge jeg kan, men sier i fra om formen påvirker jobben. Foreløpig går det greit. Sjefen vet at jeg har mistet to ganger, og vet også at jeg skal tilbake til min opprinnelige stilling før en evt. termin, så har sånn sett ikke travelt med å si noe.

Back
Topp