Si ifra til huseier at man venter barn.

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Vi leier kjellerleilighet/sokkel leilighet, huseier bor over oss. Må vi si ifra om at vi venter barn? Siden man blir en person til liksom.

Evnt dere som leier, informerte dere huseier om at dere ventet barn?

Er umulig oppsigelsesgrunn at man får barn :) så da ser jeg ikke hvorfor huseier skal ha noe med det å gjøre!!

Ikke samme situasjon, men jeg har nå flyttet inn i leil.med min kjæreste, jeg skal bare betale han litt (et par tusen bare) for å bo der. I tillegg håper vi å få en liten spire så vi kan bli en familie snart <3 . Han leier og vi har ikke sagt noe til huseier. Så lenge han får pengene sine så er det greit,tenker vi :)

Hadde nok informert om det, men vil ikke tro det skal ha noen betydning på leieforholdet.

Om noen fler flytter inn, trodde jeg man var pliktig til å informere. Huseier kan jo ikke vite hvem denne personen er om de ikke får beskjed, og kan jo tro det er noen som har stjålet nøkkel e.l :o

Er umulig oppsigelsesgrunn at man får barn :) så da ser jeg ikke hvorfor huseier skal ha noe med det å gjøre!!

Ikke samme situasjon, men jeg har nå flyttet inn i leil.med min kjæreste, jeg skal bare betale han litt (et par tusen bare) for å bo der. I tillegg håper vi å få en liten spire så vi kan bli en familie snart <3 . Han leier og vi har ikke sagt noe til huseier. Så lenge han får pengene sine så er det greit,tenker vi :)

Jeg gikk gjennom kontrakten, og det står at husdyr og røyking inne ikke er tillatt. Leiligheten er ikke sånn kjempe stor, har ett soverom, men vi tenker jo ikke bo her for alltid:)

Jeg gikk gjennom kontrakten, og det står at husdyr og røyking inne ikke er tillatt. Leiligheten er ikke sånn kjempe stor, har ett soverom, men vi tenker jo ikke bo her for alltid:)

Får da ikke håpe at de ser på mini som et husdyr :p stakkars lille♡

Man skal vel si ifra om noen andre flytter inn i leiligheten mener jeg, uansett om han som står på kontrakten bor der eller ikke.

Angående baby så ville jeg sagt ifra av rein høflighet, spesielt så lenge dem bor i samme huset.

Hentet fra loven : Hvilke personer kan leier ta opp i husstanden uten at det kreves godkjenning fra utleier?
• Ektefelle, partner eller samboer, og deres eller sine
• barn og barnebarn, fosterbarn og adoptivbarn, og
• foreldre eller besteforeldre.

Av ren høflighet, kan du jo informere da

Hentet fra loven : Hvilke personer kan leier ta opp i husstanden uten at det kreves godkjenning fra utleier?
• Ektefelle, partner eller samboer, og deres eller sine
• barn og barnebarn, fosterbarn og adoptivbarn, og
• foreldre eller besteforeldre.

Av ren høflighet, kan du jo informere da

wow takk:D

Tenker det er lurt å informere om når noen flytter inn og en får barn.

Kan være kjekt huseier vet det feks om det skulle bli brann!!

Der kan dem faktisk hive dere ut for ;)

Vi informerte, for vi mente at det var det riktige å gjøre :) Huseieren skal helt klart ha oversikt over hvor mange som bor der! Tenk hvis det blir brann og lignende, så er det viktig at huseieren kan informere riktig antall beboere!!

Det er viktig at huseier får beskjed om det flytter inn kjærester OG at det ventes barn!
Har ikke bare med høflighet å gjøre, men brannsikkerhet bl.a . Si at det begynner å brenne og huseier vet at det kun er 1 som leier, så plutselig er det 1 som mangler som huseier ikke veit om......
Og det er til syvende og sist huseier som bestemmer om leietaker får lov å be folk om å flytte inn.

Hadde e leid ut leilighet og det plutseli va kommet 1 ny leietaker uten å spurt meg på forhånd så hadde e ikke likt det!

vi leier en leilighet på litt over 100 kvm. de som eier huset bor rett over oss., vi ser både dem & barna deres nesten daglig pga vi deler hage & har hund begge to. vi skal si i fra om baby´en snart. blir umulig å "gjemme" det + at det krever så lite å sende en sms eller plukke opp tlf om vi ikke skulle se dem på en stund. de som bodde her før oss hadde 2 barn så de har ikke noe "problem" med at leietaker har barn.

Jeg sa ifra igår når jeg møtte på han. Han gratulerer og syns det var kjekt :) Syns det er både høflig og viktig si ifra om baby jeg da :)

Greit å være høflig å si ifra, tenker jeg :)

Back
Topp