Si fra til venner

ulfa

Glad i forumet
Juli13-jentene
Gjør dere det? om dere mener de gjør feil med ungene? Nå tenker jeg generell oppdragelse osv..

Det kunne ikke falt meg inn å si fra om slikt. Selvfølgelig om jeg mener det grenser til omsorgssvikt så ville jeg si noe. Men ikke om jeg er uenig i måten de legger barna på, sikring, læring osv.. mener dette blir å gå over streken. Ville heller ikke at noen skulle blande seg til meg uten at jeg spør om råd.
Blir litt inspirert av trådene der alle spør: burde jeg si noe??

Jeg sier ingenting hvis ikke de ber om råd.... her er vi alle like og velger ulikt. Jeg har spurt venninnen min om hun vet hvor farlig lett produkter er for barn, hennes får nemlig mye fun saft og pepsi max.... men tror ikke det endret på noe. Syns det er bekyrmingsverdig at småtroll får sånne produkter, men det må vel også være et privat valg..... Måtte bare forsikre meg om at hun viste at det var skummelt.

Jeg sier ikke ifra såfremt det ikke er helt graverende ting. Jeg kan jo av og til tenke mitt, men det er ikke mine barn å oppdra. Dessuten er det jo ikke sikkert mine metoder er de beste heller?

Jeg sier ikke ifra såfremt det ikke er helt graverende ting. Jeg kan jo av og til tenke mitt, men det er ikke mine barn å oppdra. Dessuten er det jo ikke sikkert mine metoder er de beste heller?

Det tenker jeg også...

Jeg svarer hvis jeg blir spurt, og ellers ikke. Noen har spurt om enkelte ting (jeg har også en utdanning med en del kunnskap om barn, utvikling og tilknytning som kanskje gjør at man spør, vet ikke), og da svarer jeg så forsiktig jeg kan, gjerne ved å framheve det jeg syns vedkommende gjør bra. tenker at dette er et sårbart temafor mange, og også at det finnes mange mange gode "oppskrifter" som fører til en fin oppvekst, ut i fra hvem man er. Men selvfølgelig, hvis jeg så noe veldig alvorlig ville jeg vurdere å si fra. Skal mye til å blande seg inn i det, syns jeg. Jeg og mannen snakker jo av og til sammen om hvordan vi ønsker å gjøre det når mini kommer, på både likt og ulikt de vi kjenner. Det tenker jeg bare er en bevisstgjøring for vår del. Fint om vi er et godt team når tida er der.

Nei eg sier ikjke noe.. Besteveninna mi(søstra til mannen) og eg har veldigt likt syn på ting,mens svigerinna våres har vert litt utenom.. Hun fikk en jente i november for noen år siden og det hun hadde på henne i vogna var, tynn lue,boddy og strømpebukse og et teppe over. Ikkje noe pose eller noe. Men da sa eg at hun burde tenke på å ta i en pose og en dyne,stakkars baby var jo bikje kaldt.. Og ingen rutiner på mating osv.. Men har ikjke sagt noe,for vet ikkje hvordan hun tar det.. HAr kommet seg nå da,litt mer rutiner osv..

Jeg kan finne på å spørre om hvorfor f.eks ettåringen sitter framovervendt i bilen, og kanskje komme med noen forslag uoppfordret når det gjelder slike ting som faktisk er farlige. Men ikke når det gjelder "småting", jeg er da på ingen måte perfekt selv, og selv om noen andre gjør ting på en annen måte enn jeg ville ha gjort så betyr ikke det at det er en dårligere metode. Men er det nære venner så kan det hende jeg spør av nysgjerrighet, kanskje får jeg en god forklaring og til og med noen tips selv :)

Back
Topp