Shopping over landegrensa

mie84

Glad i forumet
Lønner det seg å shoppe babyutstyr i Sverige eller Danmark? Noen som har erfaring med dette eller tenker å handle i nabolandene?

Det kommer ann på hva du skal kjøpe. F.eks emmaljunga vogn, sparer man stortsett bare kroneforskjellen på, hvis de ikke har et bra tilbud... Gjelder sverige

Jeg har kjøpt TFK vogn på kiddies24.com, tysk nettbutikk...! Sparte mye på det kontra barnas hus :)

Vi handler mye av det meste i Danmark. maclarentrilla vi kjøpte til yngstemann var over 1000 billigere der, vi fikk recaro bakovervendt nr 2 bilsete til 500 ( over 4000 i Norge)-selvsagt et spesielt tilbud, men jeg har inntrykk av at man finner mer gode tilbud der enn her. Eksempelvis kjøpte vi hvitevarer som i norge hadde pris på rett rundt 100 000 når vi bygde hus, og betalte 46000. kaffimaskinen vår som koster 16000 på elkjøp kostet 5000 i danmark. mye å spare men man kan ikke bare reise over, billigst på nettbutikker som du bestiller fra og så reiser over for å hente.

når vi fikk eldstemann var vi i Sverige og kikka noen ganger (bodde på østlandet da), men der var ikke like mye å spare.

Mange på mitt forrige terminforum som har bestilt vogn fra Sverige, feks TFK, Emmaljunga og Mountain Buggy.

Barnevogner er tollfritt...! Men du må betale norsk moms, 24 %... Men EU momsen på 19 % slipper du å betale når de sender til Norge...så det blir bare 5 % dyrere!! Flere venninner som også har gjort det samme :)

Ja tenk nå diskuterer vi babyutstur ;))))

Barnevogner er tollfritt...! Men du må betale norsk moms, 24 %... Men EU momsen på 19 % slipper du å betale når de sender til Norge...så det blir bare 5 % dyrere!! Flere venninner som også har gjort det samme :)

Å! Så genialt da! :) men gjelder dette kun vogner? Eller bilsete også? :)

Vet at på kattis babyshop i sverige hadde jeg spart 2 tusen ca på emmaljunga i forhold til her i norge men vi har ikke mulighet for å kjøre bort å kjøpe og de sender ikke heller så da blir det her i bergen i stedet at vi kjøper eller på rudo.no. Der hadde de ett pakke tilbud til 12 tusen med seng kommode valgfri vogn å noe annet :-)

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Oboy: vi kjøpte bilstol også, tror ikke det skal være toll på det heller...fikk i hvertfall ikke vi ;) kjøpte adapter til bilstolen til å ha på vogna, regntrekk til bag og vogn og den vognposen som hører til TFK i tillegg... Ingen toll ;)

Oboy: vi kjøpte bilstol også, tror ikke det skal være toll på det heller...fikk i hvertfall ikke vi ;) kjøpte adapter til bilstolen til å ha på vogna, regntrekk til bag og vogn og den vognposen som hører til TFK i tillegg... Ingen toll ;)

Så bra da! :) ;)

Babysam som selger disse vognene :) det er de store emmaljungavognene da, som de kun selger der og som omtrent alle i Danmark har:) Big Star Supreme ;)

Back
Topp