Shoppe..

Bamse

Forelsket i forumet
Hei!

Når startet dere å handle ting til den lille? Har faktisk ikke kjøpt noen ting ennå..men har sett masse da :-) Er redd jeg kjøper for mye når jeg først starter liksom..[:)] Og er veldig usikker på hva han trenger den første tiden!

Ha ha ha det har du rett i, det tar helt avmen gud så gøy det er. Jeg har allerede en hel haug med klær, litt i forskjellige størrelser. Tror det skal ligge en utstyrliste litt lenger oppe. Dersom du er usikker på hvilken størrelse du skal begynne å kjøpe klær i så hør med din mor hvor store barn hun fikk. Vi er ikke så helt ulike våre mødre på det området. Jeg har hatt omtrent like store babyer som min mammma. Lengste babyen jeg har hatt er 50 cm og tyngst var ca. 3,2 kg.

ORIGINAL: tvilling38

Ha ha ha det har du rett i, det tar helt avmen gud så gøy det er. Jeg har allerede en hel haug med klær, litt i forskjellige størrelser. Tror det skal ligge en utstyrliste litt lenger oppe. Dersom du er usikker på hvilken størrelse du skal begynne å kjøpe klær i så hør med din mor hvor store barn hun fikk. Vi er ikke så helt ulike våre mødre på det området. Jeg har hatt omtrent like store babyer som min mammma. Lengste babyen jeg har hatt er 50 cm og tyngst var ca. 3,2 kg.

Oj...
Da får jeg store unger...
Hjelpes..
Broren min var 5 kg og jeg var 4,5 kg... og vi var begge 52 cm lange...

Men jeg har ikke på langt nær så stor mage som det mora mi hadde da hu var like langt på veg.

[:D]herregud for eit svar eg har lagt inn her da...ko-ko...er det noken heime???[8|][:)]..eg begynte med str 60 faktisk...det var jo litt stort da,men så krymper det litt i tørketrommel også vokse de jo kjapt fyrste stunda så det var jo greit å ha her da[;)]
men samstundes skal ein ikkje rekne med å få like store..det har jo og med arveanlegg frå barnefaren å gjere det..ikkje bare mor di!!
mor til mannen min fikk normal str på barna,mens datra fikk enorme barn- eldste mann var 5,6 kg!
så det er vel ein sannhet med modifikasjoner!

ORIGINAL: Jenta-83

Oj...
Hjelpes..

Men jeg har ikke på langt nær så stor mage som det mora mi hadde da hu var like langt på veg.

Kanskje du har bedre trent magemuskler? Sterke magemuskler holder magen inne mye lenger. Dere var da ikke sååå lange da, men runde og gode var dere nok når dere kom til verden.

Jeg har handlet endel faktisk :) bilsete var det første jeg kjøpte fordi den på nattåpenttilbud. Kommer jeg over noen stilige klær, kjøper jeg det..men vil ikke kjøpe for mye heller. Kommer til å få utrolig masse når nurket vårt blir født [:)] jeg vil IKKE løpe rundt i siste liten høygravid og kjøpe utstyr.

Jeg har ikke handla noe jeg...[:)] Men jeg har sagt te pappa at jeg vil ha seng og madrass te jul og så trur jeg han skal lage vugge til meg..hehe så har jeg ønska meg dyner og sengetøy å sånt av søskna mine... Er liksom ikke så veldig mye igjen av lønna mi å handle for disse mnd med masse regninger og så er jeg lærling.... Så har jeg ferdig hente settet og fått noe klær + at jeg får av min fetter og ei vennine så aner ikke helt hvor mye jeg har ennå...hehe Men tar det etter hvert og får jeg ikke kjøpt alt så kan jeg ønske meg det til bursdagen min siden jeg har det bare en uke etter termin[;)]

Har kjøpt en litt klær i forskjellige størrelser, så har vi kjøpt vogn. Til uken tenkte vi oss en tur til sverige å kjøpe vippestol, stellebord og litt leker...
Mamma har bestilt håndlaga vogge til lillemor, så om den er ferdig om 2 uker så drar vi kanskje til bergen å henter den[;)]

ORIGINAL: Jenta-83

Oj...
Hjelpes..

kanskje du får en liten en?

Alle i familien min har vært over 4 kilo. Jeg var skikkelig svær når jeg var gravid sist, folk kommenterte det, og lurte på om det ikke var to der inne. Men når han kom var han bare 3040g. Så man skal ikke stole for mye på det der! :)

Jeg hadde masse klær i 56, for alle sa at 50 fikk man ikke brukt. SÅ vi måtte ut og kjøpe 50, og det ble brukt i ca 2 mnd...Ikke la han fort på seg heller! :)

Vi har nesten ikke handla enda! Men vi titter stadig vekk i babybutikker, og ser ut hva vi har lyst på og sånn. Men vogn har vi lyst til å kjøpe snart, men blir liksom ikke enige i hvilken vogn vi vil ha! vi er litt kresne! :)

Jeg vil egentlig ha en som man kan feste besafe izi sleep på, men det er ikke så lett å få tak i med 4 hjul og sittedelen mot seg! :)

Og med god plass under til handleturene med den lile! :) hehe...

Men vi begynner nok snart og shoppe litt, har hatt dårlig råd i det siste, så vi har akkuratt klart oss, men neste mnd blir det bedre! :)

Men hvis du har lyst til å shoppe, så gjør du det!! :) Ikke vent for lenge! man skal kose seg med det når man er gravid! :) (har handla litt klær jeg) :)

Jeg har kjøpt vogn.
Kommer ikke til å kjøpe så veldig mye mer,
for mamma har lyst til å handle så mye.
Hun har kjøpt kommode med stellebord på,
men vi får den ikke før hun har fylt den opp med klær.
Er en plan hun har hatt siden jeg ble gravid, så det er helt greit.
Ser jeg noen klær jeg liker, så sender jeg bare betilling til henne.
Nesten helg skal hun være med en venninne som driver en barnebutikk på utstyrmesse i Tyskland.
Så hun kommer til å bestille seng derfra, den leverndøren hadde visst litt spesielle ting.
Vogge har hun og mormor bestilt som skal håndlages av en møbelsnekker.
Voksi pose skulle visst pappa kjøpe[:)]
Moro med første barnebarn ser det ut som!!!!!
Venter litt å ser hva vi får vi.
Mamma har pratet om lekegrind også.
Kan jo ønske oss noe til jul også.
Det som eventuelt skulle mangle når jeg har født får mamma eller min kjære kjøpe når jeg er på sykehuset

Back
Topp