Shoppaholic :-p

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Det er så utrolig mye gøyere å kjøpe inn ting til babyen enn til seg selv. Flere som også har det slik? Jeg er blitt altfor flink på netthandel og har kjøpt inn masse nytt til lillegutt. Nå har jeg faktisk klart å bare kjøpe ting som jeg kan bruke da, men blir likevel dyrt :-p
Noe av det siste jeg kjøpte var brun manduca og verdens myyykeste og deiligste bambustepper fra aden+anis. Veldig fornøyd med det kjøpet :-)
Hva har dere handlet til babyene i det siste (fornøyd/missfornøyd)?

Det er veldig moro å kjøpe til babyen:) Har ikke kjøpt noe til meg selv på... ja, det er en god stund siden;) Men føler det er litt til meg selv, selv om det er til lillegutt, hehe:) Er jo jeg som velger det ut, stort sett! 
Samboer kjøpte et par Star Wars bodyer for ikke så lenge siden, de var faktisk litt kule da, men de ble fort blasse i trykket - kjøpt på e-bay. 

Kjøpte en del ullklær for en liten stund siden. Tenkte det var greit å ha nå utover høsten. Men jeg ser jo at jeg fint kunne bestilt i nærmere str 80. Har bestilt opp til 74 frem til nå, men det har han jo begynt å bruke... men han kan nok bruke de ullklæra en stund allikevel, litt mer tøyelig i stoffet:) Har kjøpt fra både Nøstebarn, Joha og reflex. 

Tihi, måtte smile når jeg så de søte føttene på profilbildene våres;) 

Jeg må ærlig innrømme at jeg har gått berserk til meg selv ;-) Synes det var helt fantastisk å få tilbake kroppen min og endelig kunne gå i det tøyet jeg føler meg best i igjen - stramme bukser og korte gensere ! Så jeg har fornyet HELE mitt klesskap :D Og elsker det! Lillegoll har selvfølgelig også fått en del nye plagg, spesielt i merkene wheat og miniature som er knallfint (og altfor dyrt) :-) JA, pengene ryyker i permisjon :P Men gøy har vi det!

Hannahnas skrev:

Ja, skjønne små føtter :-) Vi tok avstøpning av føttene hans når han var 5 dager gammel :-)

Jeg har også handlet en del tøy. Har ikke handlet ull da siden lillegutt har eksem (bortsett fra en body i bomull/ull fra joha). Men jeg har handlet tøy i bambus, og ulike merker (urban elk, gekko, hummel, bock cph++), skummelt med salg på internet :-/

Ellers må jeg bare innrømme at jeg er bitt av tøybleie-basillen, så ryker en del penger der. Det er altfor mye fint! Til å begynne med skulle jeg være økonomisk, så jeg kjøpte brukt- meeen, vanskelig å la være å kjøpe.

Juice skrev:

Hannahnas skrev:

Ja, skjønne små føtter :-) Vi tok avstøpning av føttene hans når han var 5 dager gammel :-)

Jeg har også handlet en del tøy. Har ikke handlet ull da siden lillegutt har eksem (bortsett fra en body i bomull/ull fra joha). Men jeg har handlet tøy i bambus, og ulike merker (urban elk, gekko, hummel, bock cph++), skummelt med salg på internet :-/

Ellers må jeg bare innrømme at jeg er bitt av tøybleie-basillen, så ryker en del penger der. Det er altfor mye fint! Til å begynne med skulle jeg være økonomisk, så jeg kjøpte brukt- meeen, vanskelig å la være å kjøpe.

Så koselig med avstøping! Det fikk aldri vi gjort da, men prøvde når han var 4 mnd å lage avtrykk... det ble så som så, hehe. Litt vel livlige bein om dagen;) Så skulle nok gjort det litt tidligere! 

Kjedelig at han har eksem, men det er vel mye god bomull som kan brukes:) Jeg liker veldig godt de økologiske bomullsklæra, de er så behagelige i stoffet! Også masse fine farger og mønstre! Klær får man aldri nok av altså;) Selv om vi har arvet masse etter lillegutts fetter, så har vi også kjøpt en god del;) Noe eget! hehe. 

Har ei venninne som også har blitt bitt av den tøy-bleie basillen;) De er jo kjempe fine! Men jeg har ikke blitt så ivrig på det jeg da.. syntes det er veldig greit sånn vi har det nå, liker pampers;) hehe. Men tøy-bleier er nok det beste både økonomisk og i forhold til miljø, så bravo at du har fått det til;) Bortsett fra at det kanskje ble litt dyrere enn du hadde tenkt da, det samme gjelder vel venninna mi;) 

Hannahnas skrev:

Juice skrev:

Hannahnas skrev:

Så koselig med avstøping! Det fikk aldri vi gjort da, men prøvde når han var 4 mnd å lage avtrykk... det ble så som så, hehe. Litt vel livlige bein om dagen;) Så skulle nok gjort det litt tidligere! 

Kjedelig at han har eksem, men det er vel mye god bomull som kan brukes:) Jeg liker veldig godt de økologiske bomullsklæra, de er så behagelige i stoffet! Også masse fine farger og mønstre! Klær får man aldri nok av altså;) Selv om vi har arvet masse etter lillegutts fetter, så har vi også kjøpt en god del;) Noe eget! hehe. 

Har ei venninne som også har blitt bitt av den tøy-bleie basillen;) De er jo kjempe fine! Men jeg har ikke blitt så ivrig på det jeg da.. syntes det er veldig greit sånn vi har det nå, liker pampers;) hehe. Men tøy-bleier er nok det beste både økonomisk og i forhold til miljø, så bravo at du har fått det til;) Bortsett fra at det kanskje ble litt dyrere enn du hadde tenkt da, det samme gjelder vel venninna mi;) 

Ja, liker også godt økologisk bomull..men er eeenda mer ivrig på bambus tøy. Bambus har veldig like egenskaper som ull, og det er så mye mykere. Er dessverre ikke så mye bambustøy som selges.

Tøybleier er ikke stress, er overrasket over hvor enkelt det egentlig var. Vi bruker papirbleier om natta da, for han tisser så utrolig mye (må faktisk ofte bytte bleie på natta). Liker ikke pamper bleiene, de klistrer seg fast til rompa (etter bæsj) på lillegutt, så de papirbleiene vi likte best var coop og libero sine :-)
Har klart å holde meg under 2000 kr på tøybleiene (til nå)..så skal prøve å ikke kjøpe så særlig mye mer, men det er utrolig vanskelig å la være!

Jeg har gått litt crazy på ebay! Ble tipset av kusinen min om Lamaze leker til de små. I butikken i Norge koster de alt fra 279,- og 349,-... På ebay fikk jeg de for 47,- og 67,-  :D I tillegg var det fri frakt og  man slipper toll når varene koster under 200 kroner. DET er en god deal, det!!!

Ida har virkelig forelsket seg i denne, "Dee Dee The Dragon".

Det rangler og krasler, er brukt forskjellige typer stoff samt knæsje farger! I tillegg er det et lite speil nederst på halen. Virkelig fine leker for utviklingen. Anbefales på det varmeste!

Juice skrev:

Hannahnas skrev:

uuuuhhh, jeg og er bitt av den basillen. Så nå sier jeg til meg selv at besparelsen til tøybleier kommer med nr to :P

Jeg har gått amok i nøstebarn og lilleba nettbutikkene :) og er _bare_ fornøyd. selv om det er dyrt :/

Tonje89 skrev:
Jeg har gått litt crazy på ebay! Ble tipset av kusinen min om Lamaze leker til de små. I butikken i Norge koster de alt fra 279,- og 349,-... På ebay fikk jeg de for 47,- og 67,-  :D I tillegg var det fri frakt og  man slipper toll når varene koster under 200 kroner. DET er en god deal, det!!!

Det rangler og krasler, er brukt forskjellige typer stoff samt knæsje farger! I tillegg er det et lite speil nederst på halen. Virkelig fine leker for utviklingen. Anbefales på det varmeste!

Ja, så den dragen der og tenkte for meg selv "hadde jeg hatt jente, skulle jeg absolutt kjøpt den der!". Kjempe kul :-)

DK82 skrev:

Juice skrev:

Hannahnas skrev:

uuuuhhh, jeg og er bitt av den basillen. Så nå sier jeg til meg selv at besparelsen til tøybleier kommer med nr to :P

Jeg har gått amok i nøstebarn og lilleba nettbutikkene :) og er _bare_ fornøyd. selv om det er dyrt :/

Ja, men spørs om vi klarer å la være å kjøpe noen flere tøybleier. Jeg har nok allerede nok bleier, men blir nok til at jeg kjøper noen til (jeg har alt for mange "ekstra bleier" som fungerer greit, men jeg syntes er klumpete/stive eller ikke fine nok)...

Tonje89 skrev:

En sånn har vi også til lillemor. Og hu digger den! Den ristes og suttes på og klemmes hele tiden :-)

Back
Topp