Shit..

Mrs.H

Glad i forumet
Mailykke <3
Junibarna 2019
Sønnen min på 7 år hadde besøk i sted av bestevennen fra klassen og mens de lekte kom det en gutt som jeg aldri før har sett men som sønnen min forteller skal begynne i 1 klasse og som går på SFO og at de har blitt venner.

Når de hadde vært her å lekt i 2 timer sier jeg at det er kveld og på tide å gå hjem. Da forteller han nye gutten at han har med sin telefon og at han skal ringe å si at han kommer hjem. Når han har lagt på så forteller han meg at skjermen på telefonen knuste litt istad da den falt ut av lommen mens de lekte på rommet til min sønn.
Hva hadde du gjort da? Skal jeg erstatte noe av skjermen?

Personlig syntes jeg det er litt rart at foreldrene bare sender han hjem til oss uten å være med å hilse på først, men det er en annen sak. :p
 
Hvorfor i all verden skal du det? Hadde du regnet med at andre skulle erstattet noe ditt barn hadde med seg bort og som ble ødelagt?
 
Hvorfor i all verden skal du det? Hadde du regnet med at andre skulle erstattet noe ditt barn hadde med seg bort og som ble ødelagt?

Haha nei, fikk bare litt dårlig samvittighet :facepalm:
 
Nei,det syns jeg ikke. Det er sånn som kan skje, en risiko man tar.
 
Med mindre det var du eller ditt barn som mistet den ser jeg ikke for meg hvordan du skulle ha noe erstatningsansvar.
 
Så lenge ikke sønnen din gjorde noe galt har du ditt på det rene. Kan kanskje burde guttten hatt den i en sånn lomme som beskytter tlf litt.
 
Dette synes jeg ikke du skal bekymre deg for :) Du er god som tenker over det, men dette kan du nok la gå. Det er sånt som skjer, og er utenfor din kontroll :)
 
Gir man en smart telefon til et barn må man anta at det kan skje.
Så lenge ikke foreldrene hans kommer og krever erstatning hadde jeg ikke tenkt noe mer over det.
Jeg ville hvertfall aldri gjort det dersom gutten min hadde klart å knuse skjermen mens han besøkte en venn
 
Nei, det får de erstatte selv :)
 
Du viste jo ikke han hadde tlf før på slutten og foreldre må jo ta ansvar om de gir tlf til barna sine og lære de å bruke de....
 
Jeg henger tydeligvis etter :p jeg var 15 da jeg fikk min første mobil! :p
Da regner jeg med at dere hadde hustelefon? Hvordan ellers fikk du tak i venner, eller foreldrene dine når du var hjemmealene?
Her har 8 åringen telefon, for det er eneste måten vi får tak i han når han er alene :)
Litt annen verden i dag enn da vi vokste :)
 
Back
Topp