Shit!!!

Frosk

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Vært i konfirmasjon idag, og nå etter jeg har lagt meg tenkte jeg på at jeg spiste jo røykalaks!!! :o på matportalen står det at den bør spises godt innenfor holdbarhetsdato, men var fra catering så vet jo ikke!!! Åå :(

Den bør spises fersk, men er du i tvil kan du jo evt ringe det gjeldende cateringselskapet å høre om de bruker ferske varer.

Som min mor sa, det var ingen retningslinjer på hva man skulle og ikke skulle når hun gikk gravid med meg og min søster. Vi er friske å raske begge to vi, :) så denne ene gangen går nok helt fint skal du se :)

Som min mor sa, det var ingen retslinjer på hva man skulle og ikke skulle år hun gikk gravid med meg og min søster. Vi er friske å raske begge to vi. :) så denne ene gangen går nok helt fint skal du se :)

Signere denna :)
Tror du kan slappe helt av :)

Tror nok et cateringselskap som leverer laks til et helt konfirmasjonsselskap har brukt ferskvare.. :-) sikkert vakumpakket laks som ble åpnet samme dag når maten ble anrettet på fat? :-)

Jeg har spist røkt laks et par-tre ganger. Da har jeg kjøpt det selv samme dag, og spist det bare minutter etter jeg åpnet pakken. Mamma har også poengtert at når hun gikk gravid med oss (19 år siden yngste) fantes ingen slike regler, og det gikk jo alldeles strålende :-)

Vært i konfirmasjon idag, og nå etter jeg har lagt meg tenkte jeg på at jeg spiste jo røykalaks!!! :eek: på matportalen står det at den bør spises godt innenfor holdbarhetsdato, men var fra catering så vet jo ikke!!! Åå :(

Tror nok du kan ta det med ro.. Det er anbefalt å enten ikke spise det, eller at det er ferskt.. men i norge er sjansen sååååå liten for at det skal ha noe skade ;) som fler her sier å, før så kunne de spise omtrent alt og det gikk helt fint ;) :)

spist er spist så det er jo ikke mer å gjøre uansett, men det går nok bra :-) så får du bare heller tenke på det resten av svangerskapet :-)

Jeg har spist røkelaks som var åpnet for 1-2 dager siden, på koldtbord og snitter, hjemme og ute..
Har også spist sushi osv.. (Ikke tunfisk og slikt).
Barn har blitt født i 1000 år så går nok helt fint. Er nok mer hysteri rundt det nå enn hva det burde være. Jeg ville ikke bekymret meg.. :)

Det er ikke noe å bekymre seg for nei.. Som flere sier over her, det er jo kun de siste årene at det er kommet slike retningslinjer, og vi er jo alle født og har det bra til tross for at de før spiste ting vi "ikke kan spise". Jeg tar ikke så nøye på det jeg da. Sikker på at det går bra uansett.
Koser meg med blåskjell, reker og sushi stadig vekk.
Det eneste jeg holder meg vekk fra er spekemat, upasteuriserte oster og fersk tunfisk :)

Røykelaks går jo helt bra! De har helt sikkert ikke servert deg laks som har gått ut på dato fra cateringen!

Hadde ikke tenkt mer på det, spist er spist - ikke bekymre deg for det :) Som de sier over så tålte babyene mye av mødrene som ikke visste før i tiden :) Vet forresten om mange som ikke bryr seg så hardt om disse retningslinjene og likevel får sunne og friske babyer. Ikke at jeg er enig i det, men det går som regel bra er moralen :)

Back
Topp