shit! hva ville dere gjort?

*Kolibri*

Forumet er livet
uff for en dag det har vært i dag!
var i dåp og jeg var fadder, var bare så vidt vi rakk det hele og sambo kjørte dobbelt så fort enn farsgrensen..skummelt[&:]
men over til "hendelsen":
vi gikk fra selskapet og mot bilen, sambo måtte snu for å hente noe så jeg sto alene med vognen hvor lillebror lå og slappet av våken og vesla løp litt rundt meg..plutselig ser jeg at hun ler og løper fra meg..oki tenker jeg, nå leker hun at jeg skal løpe og ta henne. Jeg roper at hun må komme tilbake, men hun løper lenger og lenger unna, så vekk fra plassen vi sto på og nedover mot en vei som er veldig trafikert..hun stopper ikke uansett hva jeg roper og jeg må løpe etter henne i penskoene mine. Vognen med lillebror måtte jo bare bli igjen alene og jeg løp alt jeg kunne for å nå henne igjen for hun løp uten stans. Da jeg fikk tak i henne hørte jeg at hun syns det var utrolig morsomt, men gurimalla så skremt jeg var!
Så hva ville dere gjort? jeg er ikke vant med at vesla løper fra oss, er første gang det skjer[>:] Jeg sa i fra at jeg var redd og ikke ville miste henne(mtp at hun har mareritt om å miste meg), og at jeg blir sint når jeg roper stopp og hun ikke hører.
Hun smilte hele tiden mens jeg sa alt sammen..noen gode tips? syns dette er en fæl lek jeg, særlig når jeg har to barn å holde styr på!

Forstår godt du ble skremt.

Jeg hadde også forklart at det ikke er farlig å løpe der biler kjører, men ellers hadde jeg nok gjort det samme som du gjorde.[;)]

Hadde nok gjort det samme jeg og. Vi har også en som løper fra oss hele tiden, men vi har alltid snakket om biler og at hun må passe seg for de kjører fort og kan skade henne osv. Så det er hun respekt for når vi sier pass deg for bilen så stopper hun. Men hun kan godt som AIda løpe mot en vei og ikke tenke på det.

Skjønner du ble skremt, og dere får snakke om det når dere går til bhg osv, "se så fort bilene kjører, vi må alltid være forsiktig osv".

Har skjedd noen ganger her også - og vesla ler og ler når vi roper stopp/nei/farlig osv.
Hun vet det er farlig og kan fint snakke om at man må være forsiktig og ikke løpe der det er biler, vi må passe oss og se om det kommer biler når vi skal krysse veien...

Andre ganger det skjer er om hun blir sint på meg - f.eks ikke får trille minis vogn alene, ikke får sitte på armen osv. Siste gan det skjedde var på parkeringsplassen ved butikken, jeg hadde bæreposer i hver hånd og kunne derfor ikke ha henne på armen - hun løp og ville ikke stoppe. Jeg løp etter og hun ble hysterisk sinna da jeg fikk stoppet henne. "straff" var da at hun ikke fikk lov til å gå selv men måtte bæres (og nå var det selvfølgelig grusomt å bli båret), fikk ikke klatre inn i bilen selv, men ble plassert i stolen sin. Heldigvis koblet hun ikke at jeg plutselig kunne bære likevel[8D] og fikk gjentakelse av at det er farlig å løpe der det er så mange biler og at hun må gå sammen med meg til/fra bilen. Hun har faktisk ikke hatt så voldsomme løpetendenser siden, så det er mulig det satte spor...

Back
Topp