Shit azz....

Solo super

Elsker forumet
VIP
Bekkenløsning er pyton!! Har så vondt vet jo ikke hvor jeg skal gjøre av meg nesten.... har aldri vært plaget med bekkent før sånn i slutten av svangerskapene før.Men nå har jeg blitt sykemeldt.

Har dere noen smerte lindrende tips? jeg skal på kurs i Drammen som holdes for de som sliter med bekkenet,men trenger desperat noen tips altså.Kunne googlet men bedre å høre fra de som har opplevd dette selv :)

Huff, har ikke så mange tips desverre. Jeg har noen dager som er bedre enn andre, der jeg flyr rundt og gjør en hau av husarbeid, reiser på langtur med bil og trur livet er fantastisk. DET er hvertfall ikke lurt. :p

Det skal hjelpe og sitte på en sånn oppblåsbar ball, type joga ball eller noe. Har du prøvd det?

Jeg har egentlig ikke trua på at så veldig mye hjelper, for uansett hva du gjør så er jo bekkenet løst. Hehe...

La mannen ta det meste av husarbeidet, støvsuging og vasking av gulv er verst!

Gå minst mulig i trapper.

Tren yoga, superbra for bekkenet!

Kom deg til legen og få henvisning til fysio.

Jeg har også vært på BekkOpp i Drammen (regner med det er det du skal på), veldig bra opplegg! Der får du jo også oppfølging av fysioterapeut alt etter hva du har behov for. Fikk også masse informasjon om hva bekkenløsning er og sååå mye av det man leser på internett er faktisk bare myter...

Selv synes jeg det å sitte på yogaball, som nevnt her, funker bra. Samt ikke å sitte for lenge på hard stol, i bilen osv, ikke bøye seg opp og ned for mye og ikke vaske/støvsuge alt for mange gulv ;) Kjøpesentergulv har jeg funnet ut at er grusomt å gå på... I kommunen jeg bor i har de også vanntrening for gravide med bekkenløsning, trening i vann skal jo være veldig bra! Lykke til!

Jeg har også vært på BekkOpp i Drammen (regner med det er det du skal på), veldig bra opplegg! Der får du jo også oppfølging av fysioterapeut alt etter hva du har behov for. Fikk også masse informasjon om hva bekkenløsning er og sååå mye av det man leser på internett er faktisk bare myter...

Selv synes jeg det å sitte på yogaball, som nevnt her, funker bra. Samt ikke å sitte for lenge på hard stol, i bilen osv, ikke bøye seg opp og ned for mye og ikke vaske/støvsuge alt for mange gulv ;) Kjøpesentergulv har jeg funnet ut at er grusomt... I kommunen jeg bor i har de også vanntrening for gravide med bekkenløsning, trening i vann skal jo være veldig bra! Lykke til!

Åh, kunne ønske dem hadde et sånt type tilbud her jeg bor og.. Trening i vann er jo det beste du kan gjøre med bekkenløsning..

Har forresten også hørt at kiropraktor skal være bra :)

Selv synes jeg det å sitte på yogaball, som nevnt her, funker bra. Samt ikke å sitte for lenge på hard stol, i bilen osv, ikke bøye seg opp og ned for mye og ikke vaske/støvsuge alt for mange gulv ;) Kjøpesentergulv har jeg funnet ut at er grusomt... I kommunen jeg bor i har de også vanntrening for gravide med bekkenløsning, trening i vann skal jo være veldig bra! Lykke til!

Ja det er det jeg skal på :)

Jeg har slitt med bekkenløsning siden den slo ut i uke 14 forrige svangerskap. Denne gangen smalt det i uke 6 og jeg har hatt noen jævlige mnd bak meg... Har vert både til fysio og kiropraktor uten noe positivt resultat. MEN så går sambo hen og bestiller time til muskelterapaut til meg... Var de for 2 uker siden og smertene er BORTE, joda jeg blir øm og sliten i bekkenet men nå kan jeg gå tur og løfte på guttungen... Så annbefalere dere å teste det ut om det finnes i nærheten av der. Jeg har fått et nytt liv som gravid...

Varme flaske på begge sider,ikke stå for lenge, ikke sitt for lenge, trekk deg litt/tøy ut på en måte.

yoga og bodybalance er veldig bra :)

Uff det er ikke noe særlig å plages med bekkene... er i samme situasjon, vet ikke hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre.. Håpe ting går seg til med deg å at du får hjelp å go veiledning videre :))

Ikke bra, har grusomme smerter selv om dagen, så vurderer å kaste inn håndkleet helt en stund på jobb nå. :(
Går på svømming og fysio hos fysio blir jeg teipa og får akupunktur. Lindrer det. :)

Varme flaske på begge sider,ikke stå for lenge, ikke sitt for lenge, trekk deg litt/tøy ut på en måte.

yoga og bodybalance er veldig bra :)

Hvis varme funker så må jeg tipse om varmeplaster som man får kjøpt på apotek i Sverige. Litt samme som sånne hånd/fotvarmer til å putte hanskene eller skoa,men med lim sånn at de sitter der de skal.
Funker visst veldig bra for muskel og leddsmerter og varer lenge :)

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

Back
Topp