Shiiit!!! VANNKOPPER!? :/ *m/bilde*

Pinkie^pie

Glad i forumet
Kommer å henter sønnen min i bhg, hva ser jeg?
Joda små røde kvise prikker på arma og 3 på kinnet.
Så sier Tanta, ja vi har sett han har fått utslett eller det kan vær begynnelsen på vannkopper, ei i avdelinga har fått dette :/

Er ikke det typisk...? Før man skal til syden høhø..
Det kan vær allergi da, fordi han var kun ute med t-shjorte idag og e ser på albuene og brystet å på magen så har han fått eksem nupper igjen pga det blir kaldere ute, liker ikke høst/vinteren da blusser det opp på han :(

Så... Hva gjør e om det er vannkopper? Kan man reise til syden?
Ser det kan jo ta 11-20dager før det bryter ut og da smittsomt i 2-3dager når det er blemmer men ja, er det godt nåkk grunnlag å være hjemme altså få igjen penger for turen?

Om det blir utbrudd der nede så får han vel en hestekur og antihistaminer.
Usj... X fingrene for han jenter!!!
Håper virkelig bare det er uskyldig denne gangen, det var jo som svarte at det kanskje skjer nå :/
Får bare følge med, og blusser det mer så må vi til legen å høre, for jeg er jo livredd e skal smitte noen på flyet spesielt med tanke på kanskje voksne der ikke har hatt vannkopper. Får håpe det er "bra nåkk grunn" for å få igjen penger nå da...


 
Håper det ikke er vannkopper. Her tok det ca en uke før alle var tørre. Så lenge blemmene er blitt helt tørre så er han ikke smittsom lenger.. Som sagt, krysser fingrene for at dere slipper vannkopper akkurat nå hvertfall..
 
Om du skal ha igjen pengene må du ha legeerklæring på at dere ikke kan reise pga sykdom.
Krysser fingrene for at det "bare" er utslett og at dere kan ha ferien som planlagt :)
 
Om det er vannkopper og dere reiser til syden, han får utbrudd der nede, så vil ikke dere få fly hjem igjen.

De er livredde for kopper der nede.
 
Jeg synes det lignet veldig på vannkopper, men jeg er jo ingen ekspert..  Kan ikke skjønne annet enn at du får legeerklæring på at dere ikke kan dra hvis ungen er smittsom.  Håper det er noe annet da, sånn at dere kan reise på ferie!
 


Fru Slick Chick skrev:
Håper det ikke er vannkopper. Her tok det ca en uke før alle var tørre. Så lenge blemmene er blitt helt tørre så er han ikke smittsom lenger.. Som sagt, krysser fingrene for at dere slipper vannkopper akkurat nå hvertfall..


Er litt diskusjon på hvor lenge det er smittsomt, er flere steder de sier det kan være smittsomt etter at prikkene har tørket også (selv om jeg vet at de fleste går utfra prikketørkinga).

Hvis han har fått vannkopper nå, så reiser du vel ikke til syden. Vil ikke smitte alle på flyet, vel, kan være personer der som ikke har hatt det, eldre og små babyer blant annet. Du får legeerklæring på at dere ikke kan dra pga sykdom.
 
Nei det var det jeg skrev, så nei da reiser vi ikke.

Jeg får bare vente til fredag eller mandag å se, om det blusser opp mer eller han begynner å klø så drar vi til legen da.
Har hørt det er hysteri i Hellas nå, er så mange som har fått det i sommer der nede og flere som måtte ha forlenget ferien sin der nede pga vannkopper, de fikk ikke reise hjem så nei får bare se det ann.

Men han har jo atopisk eksem, og vi har ikke smurt på noen uker fordi om sommeren bruker det å vær fint, så har smurt med kremmene han har fått fra sykehuset nå da så får bare se det ann men e tror nåkk beste er å dra til legen så de får bare ta en titt anyways.

Hadde jo vært bra om han fikk det så tidlig alder da men hehe var jo som pokker!
 
Krysser fingrene for deg :-)

Her håper jeg han får det etter at han fyller ett år i oktober, men før nestemann kommer....
 


Syrine skrev:
Krysser fingrene for deg :-)

Her håper jeg han får det etter at han fyller ett år i oktober, men før nestemann kommer....


Takk <3
Ja ikke sant, det hadde vært det beste men
E har googla mye nå, og jeg tror det er atopiske eksemen som har slått ut for fult.
For han er full i utslett på magen og oppå rista på hendene åså ser man de prikkene.
Får bare smøre godt med Locoiden å håper det gir seg, off stakkaren håper han vokser det av seg denne eksemen helt GRUSOMT om vinteren.
 
får ikke til å se bilde..men får håp det ikke er vannkopper da..og du må få igjen pengene for det
 


Pinkie^pie skrev:


Syrine skrev:
Krysser fingrene for deg :-)

Her håper jeg han får det etter at han fyller ett år i oktober, men før nestemann kommer....


Takk <3
Ja ikke sant, det hadde vært det beste men
E har googla mye nå, og jeg tror det er atopiske eksemen som har slått ut for fult.
For han er full i utslett på magen og oppå rista på hendene åså ser man de prikkene.
Får bare smøre godt med Locoiden å håper det gir seg, off stakkaren håper han vokser det av seg denne eksemen helt GRUSOMT om vinteren.



Uff, stakkars liten! Høres ikke godt ut :-( Stor sannsynlighet for at han vokser det av seg, eller? (ser forresten ikke bildet)
 


Syrine skrev:


Pinkie^pie skrev:


Syrine skrev:
Krysser fingrene for deg :-)

Her håper jeg han får det etter at han fyller ett år i oktober, men før nestemann kommer....


Takk <3
Ja ikke sant, det hadde vært det beste men
E har googla mye nå, og jeg tror det er atopiske eksemen som har slått ut for fult.
For han er full i utslett på magen og oppå rista på hendene åså ser man de prikkene.
Får bare smøre godt med Locoiden å håper det gir seg, off stakkaren håper han vokser det av seg denne eksemen helt GRUSOMT om vinteren.



Uff, stakkars liten! Høres ikke godt ut :-( Stor sannsynlighet for at han vokser det av seg, eller? (ser forresten ikke bildet)


Faren hadde dette, han vokste det av seg men da vi var i syden og han tok en henna tattovering blussa det oppigjen og han sliter med hendene sine nå måtte slutte som bilmekaniker.

http://www.utenmelk.no/wiki2/index.php?pagename=AtopiskEksem
(er akkuratt sånn han har det nå på armhula g de røde prikkene rundt, men MYE mindre)

Er veldig grei info der, og e ser nå at han fikk jo mye brunost igår + sitron muffins...
Jeg tror jeg har løsninga på utbruddet, for han har utslett på magen også med tørre små sår knupper som han har sikkert klødd over natta... Stakkaren..
 
har heller ingen fagutdannelse, men i pediatridelen på medisin grunnfag som jeg hadde i fjor, så vannkoppene temmelig likt ut med det der. Dessuten så kan jeg jo si at begge mine hadde det for hennholdsvis 1 og 2 mnd siden, så - uten å sette noen endelig svar så tror jeg nok det er vannkopper, å det trenger ikke bli store utbruddet, men det kan blir mer gjennom flere dager.  Kjedelig da, men han er jo smittebærende fra det bryter ut å en god uke fremover, så er det det håper jeg han slipper lett unna, uten feber, å så mange vannkopper. Men er jo greit å sjekke ut hvordan det der er i forhold til sydenreiser og greier!
 


goodASmama skrev:
har heller ingen fagutdannelse, men i pediatridelen på medisin grunnfag som jeg hadde i fjor, så vannkoppene temmelig likt ut med det der. Dessuten så kan jeg jo si at begge mine hadde det for hennholdsvis 1 og 2 mnd siden, så - uten å sette noen endelig svar så tror jeg nok det er vannkopper, å det trenger ikke bli store utbruddet, men det kan blir mer gjennom flere dager.  Kjedelig da, men han er jo smittebærende fra det bryter ut å en god uke fremover, så er det det håper jeg han slipper lett unna, uten feber, å så mange vannkopper. Men er jo greit å sjekke ut hvordan det der er i forhold til sydenreiser og greier!


Tviler bare mer å mer på det, fordi e tror det er mat utbrudd ang atopiske eksemen has.
Men det finner vi fort ut imorgen, for blemmer skal jo bare komme etter noen timer å han klør ikke å disse prikkene har han hatt ofte når eksemen kommer :/
 


Syrine skrev:
Mye bra informasjon på den sida der! Håper på at han vokser det av seg :-)


Ja det gjør e å... Blir "spennende" å se nå da hva som skjer, er det eksemen så klarer vi å holde den sjakk å få den vekk men, er det vannkopper så vil ihvertfall blemmer komme imårga tidlig og flere utslett emoticon
 
Back
Topp