Sheldon

[trultemor]

Elsker forumet
Må bare vise frem skilpaddene jeg har strikka. Den grønne er min og heter Lukas. Den blå er gitt bort i bursdagsgave. [:)]

ORIGINAL: Adinesinmamma

De var kjempe tøffe!!! 

sign. Oppskrift?[8D]

ORIGINAL: Løvemamsen

Kjempeflotte!!! Har du oppskrift som du vil dele?:)

[:D][:D][:D][:D]

så stilig...en slik skulle jeg ha strikka til svigermor....er de vanskelige å strikke?? oppskrift??[:D]

Oppskrift er her. Det er ikke vanskelig, men den er på engelsk.

En super strikkehjelpside med videoforklaring finnes her. Denne hjalp meg mye da jeg ikke er noen erfaren strikker i det hele tatt og aldri før hadde vært borti enkelte av tingene i oppskriften der.

Oppskriften er veldig bra og hver omgang er nøye beskrevet. Ja, hver maske er beskrevet. Lykke til!

Spør hvis det er noe.

ORIGINAL: tonemoren

Oppskrift er her. Det er ikke vanskelig, men den er på engelsk.

En super strikkehjelpside med videoforklaring finnes her. Denne hjalp meg mye da jeg ikke er noen erfaren strikker i det hele tatt og aldri før hadde vært borti enkelte av tingene i oppskriften der.

Oppskriften er veldig bra og hver omgang er nøye beskrevet. Ja, hver maske er beskrevet. Lykke til!

Spør hvis det er noe.
du har ikke kunnet oversett forkortelsene og slikt til norsk??[:)]

CO betyr å legge opp, så du skal legge opp 6 masker delt på 3 pinner.

Kfb er å øke og betyr "knit front and back", hvordan du gjør det finner du på knittinghelp

k pluss et tall betyr at du skal strikke så mange masker som tallet. K4 = strikk 4 masker.

k2tog = strikk 2 sammen

ssk er å minske og betyr "slip slip knit", hvordan du gjør dette finner du på knittinghelp

st og sts betyr henholdsvis sting og stings.

Knit er å strikke rett og purl er å strikke vrang

Pfb betyr da "purl front and back" og hvordan dette gjøres finner du på knittinghelp

Oppskriften er veldig fin og detaljert. Hver eneste omgang er beskrevet nøye. Jeg er ingen erfaren strikker, har knapt strikket noen votter og skjerf, men jeg synes ikke det var noe vanskelig å strikke Sheldon. Ett skritt av gangen!!

Lykke til!

ORIGINAL: ~Tilden~

næææ.....så søte.

Sku ønske eg kunne strikke....

Det het noe sport eller  noe. Ganske blankt. Kjøpte det på bogerud. Sjekk oppskriften der står det hvor tykt det skal være, antall meter per gram.

åå, jeg vil ha sånne til  babyen!

Så stilige de var!!![:)]

takk for info....da skal jeg se om jeg får strikket en slik til svigers[8D] *ho har dilla på skillpadder*

Back
Topp