sharon

vw*engel

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
hvordan går det med tassen din og melkealergien??
er det håp om noe bedring?

leste i foreldre og barn om noen tips til melkefri mat... og der
stod non stop som melkefri... så jeg spurta til butikken, men akk nei.
står med store bokstaver at de inneholder melk.
jaja, ellie vet ikke hva hun går glipp av, så det er mest for min del enn hennes...

men hun liker melkefri sjokolade da :)

Så koselig med egen tråd og greier[:)]

Nå vet ikke jeg hva du har fått med deg, men etter barnehage start fikk han jo vablete utslett, så vi dro til lege. Vi ble sendt til sykehuset for nye tester og fikk aldri noe svar.
2 Uker etter var jeg hos hudlegen, han lurte på prikke tester og jeg sa det som det var, så han ringte jo sykehuset i stedet. Jeg fikk meg et lite sjokk da jeg fikk nyheten om at melkeallergien faktisk har økt[&o] Tror hudlegen så fortvilelsen bre seg over meg, for han sa fort, ikke gi opp håpet det kan enda snu.
I tillegg har han fått eggehvite allergi (minimalt, men likevel)

Så jeg lever enda i håpet.
En veldig god nyhet er at han ikke har hatt tegn til utslett på et halvt år, minimalt med kløe....JIPPI!
Men vet at november var måneden det slo til for fult i fjor, men jeg har et indre håp da.

Mini har smakt minimalt av søtt, det er rema eller meny boller, marie kjeks, tom og jerry kjeks og det er vel igrunn det.
Han fikk smake på en sånn ting fra en surmix pose uten melk en gang, men han leverte den fint tilbake til pappaen sin etter et utrolig morsomt utrykk[:D]

Synes folk stadig sier at ting er melkefritt, men det er dessverre spor av melk i likevel. Sjekket cherios og jo det er spor av melk i det[&o]

Vi har heldigvis en slakter rett nede i bakken her, han lager alt uten melk, så vi er storhandlere av pølser og stæsj der.

Hvordan er det med din snuppe, vet du den allergi prosenten hennes? (Blodprosenten for allergi eller hva de kaller det?)

huff så dumt da!!!

her tåler hun egentlig litt melk.
så pålegg med melk i går fint .... heldigvis.
så etter hva du skriver, så skal ikke jeg klage!

men, reine melkeprodukter, og produkter som sauser å sånt med mye melk i
tåler hun ikke.
men vi bruker sånn allpro melk, og vi andre merker egentlig ikke noe smaksforskjell
på sausene eller grytene.
vaffler og pannekaker med rismelk er også snadder (den er mer søt.)

tenkte ikke over at det var spor av melk i cherios... siden hun tåler litt, så går det heeelt fint.

håper han vokser det av seg!
har et stoooor håp om at hun skal gjøre det å.

aner ikke prosenten, fordi dem sa at allergitest på slike små ga ofte feil svar...
så det ble ikke testa på nytt sist vi var på kontroll.

måten hun reagerer på melk er med magevondt ca 5-12 timer etterpå, etterfulgt av mye luft i magen.

Jeg skjønner ikke hvorfor de sier de ikke kan teste det? Det gjør de også i blandt.
Vet de kan gi feil svar, men hud legen ble litt lang i maska han også når prosenten hadde gått opp. Han sa på forhånd at jeg ikke måtte ta på vei fordi det kunne være feil.Men jeg tror kanskje det er forskjell om prosenten er lav eller høy, er den lav er det mulig det ikke er noe, er den høy må det være noe.
De har jo testet det på mini, prikketesten han tok da han var 4 mnd hadde ingen utslag, men blodet kan jo ikke lyve[8|]
Han har tatt tester på sykehuset to ganger, begge gangene har han kommet med utslag og antydning til melk i kroppen, kan det ha noe å si?

Mini kan ikke ha vafler og pannekaker uansett han da, fikk streng beskjed om at egget ikke var behandlet nok.
Han ville ikke få utslag der og da sa legen, men om vi gav egg ville høyst sannsynlig allergien på egg bli verre. Så får stole på det som blir sagt. Hudlege er jo en av få som virkelig har hjulpet mini.

Stakkar, ikke godt med magevondt. Allergier er noe dritt.
Får han i seg minimal mengde så får han vablete utslett på et område. Skjer innen en time.
Får han rein melk, spyr han, luftveiene tetter seg og hovner opp og vablete utslett på hele kroppen og han klør som besatt. (Det skjer før en 90 ml flaske er tom)
Satt å så på sykehus bildene i går, tårene kommer smygende hver gang.

Må være greit å kunne gi henne litt i alle fall, men klart som mammaer vil vi at de skal være friske uten noe som helst tegn til sykdom, allergier eller noe som plager dem.

Krysser fingrene for at de vokser det av seg begge to.
Jeg skal jo være glad om han i alle fall kan ha spor av melk.
Vi får ta det som det kommer.

Sorry, tror dette innlegget ble temmelig rotete og rart.
Håper du skjønner hva det står[8D]

Back
Topp