Shampo, kroppsåpe osv. Med baby i hus

~Bolleiovnen~

Forelsket i forumet
Hva bruker dere?
-shampo?
-kroppsåpe?
-håndsåpe?
-deo?
-annet?

I forhold til parfyme og lukt. Hvilken typer/serier?

Skulle kjøpe inn alt nytt her om dagen, og kjøpte selvfølgelig alt som jeg pleier, noe som ikke gjør seg, når baby kommer når som helst :p
 
Bruker samme shampo, balsam og deodorant som tidligere. Men dusjsåpe, håndsåpe og fuktighetskrem har jeg byttet ut til neutral :)
 
Jeg bruker det jeg vanligvis bruker. Kjøper ikke noe nytt. Jeg lar være å bruke parfyme i starten, selvsagt.
Vet du om det er noen "regel" på hvor lenge man holder seg unna vanlig parfyme? Skal selvsagt holde meg unna selv, og få samboeren til å holde seg unna. Men, tenker mnd/år frem i tid der man skal i selskap f.eks :)
 
Har kjøpt inn såpe og deo som er uten parafyme til tiden på sykehus å sånn. Til vi blir kjekt og han vet hva som er våres lukt. Kommer ikke til å bruke parafyme pga mye allergi på fars siden.
 
Vet du om det er noen "regel" på hvor lenge man holder seg unna vanlig parfyme? Skal selvsagt holde meg unna selv, og få samboeren til å holde seg unna. Men, tenker mnd/år frem i tid der man skal i selskap f.eks :)
Sniker. Jeg brukte alt som tidligere etter forrige fødsel, t.o.m. vaskepulver og såpe. Parfyme har jeg aldri brukt utenom i selskap o.l. da jeg ikke har lov å bruke det på jobb. Så brukte parfyme når vi skulle bort i selskap og slikt, men ikke ellers. Samme med mannen
 
Vet du om det er noen "regel" på hvor lenge man holder seg unna vanlig parfyme? Skal selvsagt holde meg unna selv, og få samboeren til å holde seg unna. Men, tenker mnd/år frem i tid der man skal i selskap f.eks :)
Du får bli kjent med barnet ditt og finne ut hva som blir riktig for dere. Det er ikke alt vi kan bestemme oss for eller lage regler på, på forhånd.
 
Jeg har ikke byttet ut noe, bruker som vanlig. Kroppssåpe bruker jeg ikke da jeg har sensitiv hud :)

Parfyme brukte jeg ikke den første tiden, men om jeg går ut så tar jeg på meg litt, han er 4 uker.
 
Bruker alt såpe som vanlig. Men imke såpe på puppene. Fikk streng beskjed på sykehuset.

Og parfyme holdet jeg meg unna for tiden.
 
Jeg bruker det samme som før, men bruker ikke såpe på puppene for å bedre ammingen.
Og deo bruker jeg en sånn helsedeodorant (en sånn mineral ting) :)
 
Astma og allergi utsatt familie så her går det I ingen parfyme, ikke skyllemiddel osv.

Hva man gjør vil vel variere utifra familien og hvert enkelt barn?
Parfyme kan jo Være medvirkende I astma utvikling hos barn som er predisponert men om familien ikke er det er det vel ikke så viktig annet enn når de er helt nyfødt?
 
Tips : hud og hår har ph verdi på 4,5-5,5. Ph neutral =7.vann er f eks på 7. Jeg har selv sluttet å vaske absolutt hele kroppen med såpe, visse steder må ma jo,men bruker en olje for å smøre inn huden og opprettholde balansen i steden for å tørke ut. Norwegian body oil fra Hårologi eller Euserin.
For høy ph vil gi tørr hud ...
Såpe tørker gjerne ut enda mer .. spesielt på vinteren.
 
Back
Topp