Shampo/balsam til langhåret jente...

Saturnia

Glad i forumet
Hei,
jentungen min har langt, tykt hår (tykke hårstår, mye hår) som floker seg fort. Ho er utrolig hårsår, og det er en kamp å greie det inni mellom..
Nå tenkte jeg vi måttte prøve noe ny balsam/shampoo, så har noen noe tips?

Nå har ho balsam fra Biosilk Kids, og shampoo fra L`orela naturel (en gratis prøve vi fikk for en stund siden, vet ikke om det er i salg enda?), og dette er snart tomt..

Bruker Tangle Teezer hårbørsten, men når ho nesten aldri vil ha det i flette/hårstrikk og spes. når hun har vært ei uke hos faren er det masse små floker...

Tips mottas med takk :)

Vet du, jeg tror jeg ville anbefalt samme produkter som jeg bruker regelmessig, den orange serien til Kerastase, mot tørt/skadd hår. Håret blir veldig mykt av den. I alle fall balsam og kanskje leave in til å ha i fuktig hår før du grer det.

Har samme problem som deg med vesla mi, bare at hun har litt tynnere hår, veldig glatt hår, men veldig hårsår og får floker om vi ikke er veldig flinke til å gre det regelmessig, så jeg tror jeg skal prøve min balsam på henne neste gang jeg har den rette i hus.

Jeg bruker kms silksheen på begge jentene mine. Spraybalsam bruker vi også, synes håret blir så tungt og fettaktig med vanlig balsam.

Jeg kurer håret til datteren min, ingen floker da :) bruker Redken, diamond oil. Bruker shampooen og balsamen og :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg bruker hårolje på jentene mine :) tykt og krøllete hår, så blir en million floker fort. Så børster vi håret morgen og kveld. Flette i håret om natten, valgfritt på dagtid. Kurer håret en til to ganger i måneden. Her er det litt strengt hårregime, men alternativt er å klippe det kortere og det vil de ikke, så da synst de dette er greit. Jeg orker ikke å bruke en time på å børste håret på hver av de hver dag så da er det dette som funker her :) bruker silksheen forresten.

Spray i just smooth, fåes kjøpt hos frisør -goldwell er leverandøren.
Den er super på slike hår ;)
Ellers kan du prøve å ta i litt BioSilk olje

Jeg bruker maroccan oil etter hun har vasket håret, før jeg grer det. Da blir det mye lettere og skånsomt å gre ut flokene..

Jeg ville brukt en normalt god shampo og en lett balsam for at håret ikke skal oppleves som fett/tungt.
Spør en frisøren hvilken type som kan passe for henne :)

Back
Topp