Sfo

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Skolen barna våre går på, skal teste ut heldagsskole til høsten, slik at de får skoledag fra 8.15-15.00. Synes egentlig det er ganske greit, og har da i utgangspunktet ikke behov for sfo. Men vi får muligens behov for morgensfo bare.

Noen som kun har hatt morgensfo? Hvordan blir det da i type høstferie, vinterferie osv når skolen er stengt men sfo er åpen? Prøvde å spørre sfo leder men fikk ikke noe skikkelig svar annet enn at vi fikk se det an når alt var bestemt hvordan ting skulle ordnes. Så ble ikke noe klokere.

Hadde de hatt skoledager slik de har det pr idag, hadde de gått på sfo og fått gått hjem kl 15, siden en av oss foreldre vil være hjemme til mellom 15 og 15.30.

Vi har ikke hatt tilbud om bare morgen Sfo.

Tidligere hadde vi enten 10 eller 15 timer i uka
eller full plass. Da hadde man i ferier "skoletiden + 10/15 timer"

Nå har vi dager, så har man to dager med Sfo, så er det to dager. Tiden de vanligvis er på skolen er inkludert.

Det logiske i deres tilfelle ville være at de i ferien da hadde morgen + til kl 15. Men ser jeg har lært av endring av vedtekter er at det trenger ikke være helt logisk på første forsøk... Hos oss var det dog Sfo som kommunen endret vedtekter på, ikke skole-tiden. Men Sfo leder vet nok rett og slett ikke enda. De nye vedtektene for Sfo for oss kom ikke før i sommerferien. Frem til da visste de ikke. Det er kommunen som bestemmer slikt

Hos oss kan du ha morgensfo men da har man ikkje ferier. Det er kun ved hel plass man har det.

Tenker har du kun morgningene forsvinner vel alt ved ferier? Da skolen ikke skal passe på de i ferier…

Det mest interesante da er jo i så fall om det blir mulig å kjøpe ferier i tillegg. Den muligheten forsvnt også hos oss da de innførte de nye typene.

Så vi har full plass, helt full, for vi kunne hatt "full plass uten skoleferier" siden vår unge ikke er er i høstferie, vinterferie, påskeferie og juleferie, og ikke trenger være der i august stort sett, men vi trenger den ene uken i juni. Kunne vi kjøpt DEN så hadde vi hatt "full plas uten skoleferier", men for den ENE uken må vi ha helt full plass..

ersom det ikke blir forandret til neste år, det er oppe til virdering igjen i kommunen eter et år nå, så er et mulilg jeg ågår fpr uten skoleerier likevel, og heller organiserer meg på et annet neste sommer. Da er hun eldre også.

Vi kan velge dager og tider selv, men om en ønsker mer enn ornidær prosent sfo i ferier, må det avtales med sfo på forhånd. Fem morgener utgjør 40 % plass, så hvis du i høstferien vil gå opp til 100% må du melde barnet på også tror jeg du får en ekstra faktura :)

Tror det er forskjellig fra kommune til kommune. Her kan du enten ha hel eller halv plass. Halv plass er inntil 12 timer sfo i uka. I skoleferier kan de med halv plass komme på sfo mandag, tirsdag og onsdag, men ikke torsdag og fredag.

Må sjekke litt mer ut, har jobbet på akkurat den skolen/sfo for flere år siden, da kunne du kun komme på de dagene barnet i utgangspunktet hadde sfo i ferier, så hadde du kun sfo på mand og tirsdag kunne du bare komme på sfo disse dagene i høstferien også. Så det kjenner jeg til.

Kan være vi slipper unna morgensfo også men får se

Back
Topp