SF?

lillemor92

Andre møte med forumet
Fikk beskjed om at jeg hadde høyt blodtrykk på siste kontroll..
Glemte å ta med en urinprøve så fikk ikke sjekka protein, men var i dag å kjøpte urinstix som viste at jeg hadde +1 på protein, har også mye vann i kroppen..

Med tanke på JM sin reaksjon så ble jeg litt bekymra, kan det være svangerskapsforgiftning, eller er det bare jeg som bekymrer meg for mye?

Det kan være det. Det kan også være høyt blodtrykk grunnet stress, og andre ting. Men symptomer på sf er høyt blodtrykk, vann i kroppen, hodepine, protein o.l. Jeg ville ha levert en urinprøve til JM eller lege og målt blodtrykket igjen.
Om urinen er fin så kan du prøve å måle blodtrykket to ganger på en dag med noen timers opphold for å se om det har noe å si. Hos meg var det stor forskjell, så legen konkluderte med stress. Men jeg har ikke vann i kroppen.

Ok :)
Får dra en tur til JM i morgen, håper på at det ikke er noe galt da :)

Takk for svaret

Jeg hadde høyt blodtrykk, vann og protein med førstemann, men aldri vondt i hodet. Jeg ble til slutt satt igang fordi blodtrykket mitt ble for høyt. Etter fødsel sa de at blodprøvene viste at det ikke var SF. Men når jeg fortalte dette til jordmor nå, så sier hun at når du har alle de tegnene så heter det SF samme hva prøvene viser.
Videre fortalte hun meg om blodtrykket, de vil ikke ha undertrykket høyere enn 20 over det som var "utgangstrykket" i svangerskapet. På min første kontroll så var det 80, da vil de altså ikke ha det over 100.
Når du har høyt blodtrykk er det veldig viktig å ta det helt med ro.

Back
Topp