sf mål, store barn osv

vevina

Forumet er livet
Sf målene mine ser slik ut:

Og jeg har vært på tre ul, et kryss for hver gang.
jm sa han var stor, men ikke noe om hvor stor han var.
noen som har noe å samenligne med?? jeg skjønner jo ikke noe av disse skjemaene, bare at han ligger over "normalen".
men begynner jo å bli litt engstelig for å måtte føde et stort barn[:o]

magemålene:

hodemålet ligger jo ca på midtstreken da, så han er vel ikke noe større i hue en "vanlig", bare tykk rundt magen[&:]
hodemål:

SF målene dine ser jo helt fine ut, de ligge innenfor normalen, og har en gjevn kurve.

Jeg ligger over det grønne, og ut i fra UL ligger den 14% over gjennomsnittet, og forventet fødselsvekt er 4000 gr.

så det e r ikke sikkert han blir såå stor :)
jm sa ikke noe om hvor mange prosent han lå over, men det er kanskje hvis de ligger over "normal" streken eller??
syns det er så teit når de siker at de ligger over normalen[&:] høres liksom så ille ut

Mitt forrige så ca slik ut. Muligens mer i det grønne feltet slik som siste kryss er satt.
Gutten som kom ut var 4530g og 52 cm.

Du ligger jo fint innenfor normalen!
Jeg har ligget godt over det grønne partiet jeg så[X(]

hmm ja syns 4500 eller rundt der er stort nok[&:]
føler ikke han trenger å bli større[&:]
søsteren min har også født to store barn, de lå rundt 4500g, det ligger vel litt i slekta da[8D]
men både jeg og søsteren min er født for tidlig og var små, kanskje vi tar igjen med våre egne barn[8D][:D]

ORIGINAL: lakrisbåten

Du ligger jo fint innenfor normalen!
Jeg har ligget godt over det grønne partiet jeg så[X(]

jm har sagt at sf målene ikke har SÅ mye å si, men det er jo mere på mage målet at han ligger helt i grensen...

jeg ligger nøyaktig på den øverste grønne streken SF mål, men lille gutt ligger nøyaktig på den røde gjennomssnittstreken

SF målene sier ikke så mye om hvor stor babyen er i grunnen. Det er alt etter hvordan den ligger, om du er høy eller lav, og hvordan du bærer barnet, om du bærer høyt eller lavt, eller om du bærer i ryggen, om du har mye forstervann osv...

Så ut i fra SF-målene kan de ikke si så mye om selve babyen, det ser de på UL

ORIGINAL: MaritS

SF målene sier ikke så mye om hvor stor babyen er i grunnen. Det er alt etter hvordan den ligger, om du er høy eller lav, og hvordan du bærer barnet, om du bærer høyt eller lavt, eller om du bærer i ryggen, om du har mye forstervann osv...

Så ut i fra SF-målene kan de ikke si så mye om selve babyen, det ser de på UL

jepp... [8D]

ja, er ikke så bekymret på sf målene,
men de to under der er jo mål som er tatt på ul, og det er jm som tok ultralyd som sa han var stor......

Har ikke vært på UL siden uke 17-18 så jeg aner faktisk ikke hvor ca stor babyen er[:)]

Sist fulgte eg den røde streken hele veien. aldri under eller over! Men likevel så fekk eg ei stor jente på over 4.5 kg![;)] 

Så for min del, stemmer et hvertfall ikkje at en nødvendigvis får barn på gjennomsnittet, selv om en følger kurva si[:)]

I uke 40 var sf målet mitt 34cm.. jeg var da altså under den rød strøken, men innafor det grønne..

Og ut kom ei jente på 4830gr [8D]

ORIGINAL: slinsie

I uke 40 var sf målet mitt 34cm.. jeg var da altså under den rød strøken, men innafor det grønne..

Og ut kom ei jente på 4830gr [8D]

Oi!

SF målene hadde ingen sammenheng med str på babyen hos meg sist gang vertfall, jeg lå helt øverst på det grønne hele veien, nesten utenfor, og ut kom ei lita jente på 3135gr[;)]

Mine mål ligger helt øverst nå og, håper det ikke betyr DIGER baby denne gangen heller[8D]

Her er mine, var ca samme sist gang og ut kom ei jente på 3230, en uke etter termindatoen :)

Symfysemålet mitt ligger over det grønne feltet.
Men da jeg var på UL 1.jan på KK på Haukeland så lå babyen helt på normalvekt.
Så symfysemål har nesten ingenting med hvor stor babyen er.
Symfysemålet sier fra  visst babyen vokser for lite......legen min sa symfyseskjema ikke stemmer overrens med hvor stor babyen er/blir....

ORIGINAL: Speedsjarken

Her er mine, var ca samme sist gang og ut kom ei jente på 3230, en uke etter termindatoen :)

Mitt er vel nesten identisk med ditt!
Har fått henvisning til vekstkontroll, bare sitter og venter på time nå jeg!

ORIGINAL: lakrisbåten

Har ikke vært på UL siden uke 17-18 så jeg aner faktisk ikke hvor ca stor babyen er[:)]

Her er mine symfysemål.... Skal til Jm igjen på fredag (da er jeg 37+1), så blir spennendes å se hvordan det ligger an da!
Men jeg har vært på vekstkontroll, og han er ca 15% pluss i vekst, og er estimert til å bli ca 4000 gr ved termin, 6.februar!

Back
Topp