Sf- målene ikke forandret på 2 uker :(

Lille*

Betatt av forumet
Er det noen andre som har blitt sendt på sykehuset for at magen ikke har vokst? Burde jeg pakke med meg fødebaggen? :)

Ikke foreløpig. men målene hadde gått en del ned sist kontroll, så spennende å se hva det er i morgen. Men med førstemann ble jeg sendt på ekstra kontroller pga det, men normaliserte seg hos meg :-) Begynner jo å nærme seg, så kan jo vere likegreit å ha baggen liggende i bilen uansett?

Sent from my LT22i using BV Forum mobile app

Har vært på kontroll, og skulle igjen om to uker (altså nå på fredag). Alt vel, babyen var litt liten, men de var ikke bekymret. Likevel ville de ha en sjekk for å ha noe å sammenligne med. Har vært hos jm i mellomtiden, da hadde magen vokst litt, så posisjonen spilte nok inn også :)

Ikke foreløpig. men målene hadde gått en del ned sist kontroll, så spennende å se hva det er i morgen. Men med førstemann ble jeg sendt på ekstra kontroller pga det, men normaliserte seg hos meg :) Begynner jo å nærme seg, så kan jo vere likegreit å ha baggen liggende i bilen uansett?

Sent from my LT22i using BV Forum mobile app

Ja, det er nok ikke dumt uansett. Kan det normalisere seg når det bare er noen uker igjen?

Har vært på kontroll, og skulle igjen om to uker (altså nå på fredag). Alt vel, babyen var litt liten, men de var ikke bekymret. Likevel ville de ha en sjekk for å ha noe å sammenligne med. Har vært hos jm i mellomtiden, da hadde magen vokst litt, så posisjonen spilte nok inn også :)

Kommer babyen til å være liten, eller kan den ta det igjen? Vi har jo ikke så mange ukene igjen til de kommer :)

Ja, det er nok ikke dumt uansett. Kan det normalisere seg når det bare er noen uker igjen?

jeg husker ikke om jeg var så nærme slutten med første. Men de små vokser jo mest nå på slutten, så vil tro det kan stabilisere seg :) Men godt å få en sjekk :)

Bra de følger det opp.
Kan det ha noe med leie til babyen og gjøre?
Mitt sf mål er litt opp og ned fordi lille i magen snur og vender på seg.

jeg hadde uforandret sf mål og under det grønne feltet for ca en mnd siden, ble da sendt på sjekk på sykehuset og fikk ultralyd. På ultralyden fant de ut at hun kun var 3 % under normalen så det var ikke noe spesielt å bry seg på det tidspunktet :) i ettertid har magen vokst men de tror nok at babyen har blitt større og jeg har blitt mindre i min egenvekt :)

Men det er bra de følger med :)
Litt av problemet til meg er også at det er både lege og JM som har målt og de har jo ikke helt samme målene så på SF målene på helsekortet ser det ut som om de har spilt bondesjakk.... blir spennede å se på onsdag da jeg skal til vikaren for legen min, hun får sikkert ett helt annet mål igjen :P

Er det noen andre som har blitt sendt på sykehuset for at magen ikke har vokst? Burde jeg pakke med meg fødebaggen? :)
Nei men med både nr en og to hadde sf målene stagnert da de ikke hadde steget på to uker. Jeg fikk da ny kontroll hos jm en uke etter igjen og da hadde det økt igjen. Fikk beskjed om at det nok var fordi ungen hadde lagt seg ned i bekkenet:)

Venter nr 3 4. August:)

Bare blitt bedt om å komme inn til en ekstra kontroll.. Babyen er så aktiv så jm var ikke veldig bekymret enda! Lykke til på sykehuset

Venter ei lita jente den 27. August

Kommer babyen til å være liten, eller kan den ta det igjen? Vi har jo ikke så mange ukene igjen til de kommer :)
De mener den kommer til å "ikke være en av de største" ;) førstefødte var 3000 gram, men det var en jente, så de plasserer han rundt der ved fødsel. Tror han ligger est. 300-400 gram bak normalen. Men estimeringene kan jo slå feil i begge retninger uansett... Hvis babyen er aktiv er det bra :) når skal du på kontroll da?
Fagfolkene forandrer så fort mening, først var det "ikke noen liten baby" utifra SF-mål, men så går målet fra toppen av det grønne feltet, ned over det røde, og nesten på nedsiden av det grønne feltet. Men nå er målet nesten på det røde igjen :)

De mener den kommer til å "ikke være en av de største" ;) førstefødte var 3000 gram, men det var en jente, så de plasserer han rundt der ved fødsel. Tror han ligger est. 300-400 gram bak normalen. Men estimeringene kan jo slå feil i begge retninger uansett... Hvis babyen er aktiv er det bra :) når skal du på kontroll da?
Fagfolkene forandrer så fort mening, først var det "ikke noen liten baby" utifra SF-mål, men så går målet fra toppen av det grønne feltet, ned over det røde, og nesten på nedsiden av det grønne feltet. Men nå er målet nesten på det røde igjen :)
Har aldri fått vekstmåling av bebisene mine i magen og har alltid fått høre at de ikke er av de største. Første var 2940 og nr to 3040. Født til terminen. Blir nok ikke noe stor baby denne gangen heller, men syns jo ikke det er små heller?

Venter nr 3 4. August:)

Back
Topp