Sf-mål

Juplette

Andre møte med forumet
Jeg er 38 uker på vei og i går målte jeg sf-mål til 38 cm. Er ganske liten selv med en høy samboer så er litt bekymret for babyens størrelse. Andre som har liknende sf-mål?

Ringte Ullevål i går og fikk ikke ultralyd før fødsel, men kanskje man burde gjøre det privat. Erfaringer?
 
Jeg er 38 uker på vei og i går målte jeg sf-mål til 38 cm. Er ganske liten selv med en høy samboer så er litt bekymret for babyens størrelse. Andre som har liknende sf-mål?

Ringte Ullevål i går og fikk ikke ultralyd før fødsel, men kanskje man burde gjøre det privat. Erfaringer?

Ville ringt helsestasjonen i morgen jeg. Du får sikkert komme inn til en jordmor som kan måle og deretter henvise deg til poliklikken om hun synes det virker nødvendig. Jeg hadde høyt sfmål men gjennomsnittelig baby likevel :)
Og ja det er 40 cm høydeforskjell mellom mannen og meg. Babyen var som sagt gjennomsnittlig da den ble født men blå raskt både veldig lang og tung for alderen
 
Høyt sf-mål betyr ikke nødvendigvis stor baby. Om jordmor mener du har stort sf-mål i forhold til uke og kurve blir du henvist til vekstestimering. Ta kontakt med jordmor og få et mål der og snakk med henne om du er bekymret for størrelsen på barnet :)
 
Har selv lugget jevnt over gjennomsnittet på sf-mål (men innenfor normalen), men venter baby estimert -13% under gjennomsnittet, så fortvil ikke ! har blant annet gode mengder fostervann i følge legend.
 
Back
Topp