Sf-mål

Mamma456

Andre møte med forumet
Hei!

Er det normalt å alltid måle magen på kontroll hos legen. De to siste gangene(uke 36 og 38) har han ikke målt.. Er dere blitt målt hver gang?

Har bare vært hos jordmor, men hun måler hver gang (sist 38+0). Vil tro d skal måles hver gang...

Både lege og jordmor har målt meg hver gang jeg har vært på kontroll siden uke 22 :)

Går bare til jordmor, men hun har sagt at SF vil bli målt på hver kontroll fra uke 22 til evt. uke 42.

Min jordmor og lege har målt siden uke 24 :-) det skal måles på hver konsultasjon nå...

Ja, det måles på hver kontroll. Det er for å sjekke at babyen vokser som den skal.
Selvom målene ikke er heeelt til å stole på, så er det likevel en viktig indikator på at babyen har det bra i magen :)

Hei!

Er det normalt å alltid måle magen på kontroll hos legen. De to siste gangene(uke 36 og 38) har han ikke målt.. Er dere blitt målt hver gang?
Det skal vel måles hver gang nå ja. Har du gått til jordmor i tillegg, eller har du gått til legen hver gang? Hvis du også har gått til jordmor ville jeg tatt en telefon dit og nevnt at det ikke har blitt målt i det siste, så kanskje jordmor vil ha deg inn for en ekstra kontroll.

Jeg har blitt målt i uke 24 og uke 36.. men har til gjengjeld hatt tilvekstkontroll i uke 28, 32, 36 og kommer til å ha det i uke 38...

Back
Topp