SF mål

Pingvin82

Flørter med forumet
Hva er deres SF mål? Min er 18 cm og jeg er 23+3. Under rød strek, men ikke under grønn. Kan henge sammen med lite fostervann, så det skal sjekkes til uken.

Mitt SF-mål er 20 cm, rett på rød strek, 23+3. Følger kurven, var på rød strek sist gang hos jordmor også. Følger du kurven din da?

Jeg ligger akkurat på gjennomsnittet i uke 21 :)

23 uker i mårå og 22 på sf mål :)

Det viktigste er jo at man følger sin egen kurve og at det ikke plutselig blir avvik opp eller ned. Den røde streken er jo gjennomsnittet slik jeg har forstått det, men noen er jo mindre/større. Alle har jo forskjellige utgangspunkt.. Ville ikke tenkt så mye på det enda, så lenge alt annet ser fint ut :-)

Jeg har bestandig vært et godt stykke over normalen, men så får jeg store barn også :) Det er viktig det Betty91 sier...hovedsaken er at man følger den kurven man starter på, så avgjør jordmord om det trengs oppfølging eller ikke ;)

Har ikke tatt sf mål enda. Regne med jm tar det på fredag da jeg skal dit igjen. Er i dag 20+4, så er litt spent på sf målet siden jeg føler meg svær og det kom nesten over natta.... men viktigste er og følge kurven sin. Med eldste som er 10 år var jeg på gjennomsnittet heletiden men med gutten som er 6,5 år lå jeg over gjennomsnittet hele tiden, men følgte min kurve :)

Hadde 20 på oul, var da veke 18 trur eg? Skal til jordmor neste veke, spent på kva målet blir då. På oul sa dei at det sikkert ville jevne seg ut etterkvert

Har SF mål langt over kurven - 28cm i uke 22, 25cm i uke 20. Skal inn til kontroll neste uke pga det :/

Ikke tatt sf mål ennå :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Husk at unger er forskjellige også inne i magen. Høyst sannsynlig er alt i orden. Noen ligger over gjennomsnittet og andre under, men viktig at de følger kurven sin. Sf mål før uke 24 er nokså unøyaktig og det skal komme nye helsekort hvor sf mål ikke skal måles før ule uke 24. Selv hadde jeg 17 i Sf mål i uke 17 og 19 i uke 20

Idag var jeg hos en fosterspesialist fordi jordmor mente jeg hadde litt lite fostervann. Det viste seg heldigvis å være feil. Alt var helt perfekt og stod bra til med den lille. Jeg nevnte at jeg iflg legen hadde litt lave sf mål, og det sa han bare var tull å måle så tidlig. Så nå er jeg bare glad, lettet og lykkelig :)

Her hadde jeg SF mål på 22 når jeg var til kontroll i uke 22, så ligger vel akkurat der jeg skal ligge:) men ser ut som en rundball uansett fordi jeg er ganske lav selv;)

22 cm i vecka 23+6.
Lägger till, som jag ser flera har gjort - det viktigaste är att man följer sin egen kurva å att den inte plötsligt går väldigt mkt upp eller ned.

Da hadde man vært hos jm i dag og fått tatt første måling på sf. Hadde sf på 19 cm i uke 21 og det e altså på rødstreken, er uke 21+3 i dag :)

Back
Topp