Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er så rart at det er så mye forskjellig "ordninger", vi er jo ikke et så stort land. Men kanskje like greit å vente til etter for da begynner det vel å "stemme".Her hvor jeg bor måler de ikke før etter oul![]()
I 2007 ble det endring i svangerskapsomsorgen. De ønsker at friske gravide ikke skulle gå så ofte til kontroll - det var ikke nødvendig, slik at hver kontroll heller økte i kvalitet da jordmødrene fikk bedre tid til hver enkelt gravid. Første svangerskapskontroll er da mellom uke 8-12 og da måles man som regel ikke. Andre kontroll er oul. Tredje kontroll er i uke 24. Det var den første kontrollen jeg ble målt og fikk høre hjertelyd for første gang. Jeg bodde da i Oslo der det ikke er så mye kapasitet. I andre kommuner der de har bedre kapasitet så får man kanskje flere kontroller. Mens andre steder bestemmer leger og jordmødre når du får komme fordi timeplanen er stappfull.Det er så rart at det er så mye forskjellig "ordninger", vi er jo ikke et så stort land. Men kanskje like greit å vente til etter for da begynner det vel å "stemme".
Jeg skjønner ikke helt denne ene dagen jeg.. Hvorfor er plutselig et svangerskap blitt en dag lenger?? Og er det kun i Norge denne endringen har skjedd?Jeg var på kontroll nå i uke 16, så er oul som en kontroll i uke 18 også skal jeg tilbake til jordmor i uke 23![]()
Det har jo også blitt endringer i hvor lenge svangerskapet varerFør var det 40+2, men nå er det 40+3
Bare en dag, så ikke noe jeg bryr meg om
Men ble litt forvirra da jordmor sa det
![]()