SF mål osv.

Tnb1007

Glad i forumet
Var hos jordmor i går:-)
Ble jo nesten bekymret når hun skulle måle meg, fordi hun fikk bare 15 cm, noe som var aaaltfor lite til at jeg er over 21 uker, men så målte hun igjen og da fant hun ut at jeg hadde hatt en sammentrekning i det hun målte, for når hun målte et par min senere så var det 18[8D]

Ligge litt under den rød streken på skjemaet, hvordan ligger dere an? Jeg er 22 uker til lørdag.
Og så trodde jeg at jeg vill merket en sammentrekning men nei nei det gjorde jeg ikke hehe. Får håpe jeg ikke får det sånn som mamma som ikke merket noe før det var 9 cm åpning-(min fødsel tok 10 min)

[:)]

Jeg var hos jordmor på tirsdag og da var jeg 25 uker.
SF målet var da 22,5 cm og akkurat på den røde streken
i Uke 21 mener jeg å huske det var på 19 cm.. ihvertfall på den røde streken da og..

Jeg ble målt da jeg var 20+2 på vei, og da var målene 21 cm.

Var hos legen igår å målte, å da var måle 20 cm. Men hva betyr det egentlig.. ? :P Hehe Føler meg litt dum når jeg spørr om det da, menmen.. [:D]

ORIGINAL: isaak

Var hos legen igår å målte, å da var måle 20 cm. Men hva betyr det egentlig.. ? :P Hehe Føler meg litt dum når jeg spørr om det da, menmen.. [:D]

De måler str på magen for å se at babyen vokser som den skal, de kan f.eks sende deg på ekstra sjekk om man vokser lite, for mye eller annet[:)]

I uke 18 var målet mitt 18 eller 19 cm, husker ikke[8D] skal på kontroll til uka og magen er MYE større nå så det blir som med de 2 første, ligger laaangt over snittet og får en "stor" baby[8D]

Jeg var rett 21 cm over magen i uke 22+2. Å fikk forklart at så lenge en er innenfor det grønne feltet så er man innenfor de normale målene[:)]

Jeg var også hos JM i går, da var jeg 21+2 (tickeren min viser feil) SF målet mitt var da 22cm og over det grønne feltet [8D] Heldigvis trenger det ikke å bety at jeg får en gigantbaby [;)] lå over den røde streken i hele forrige svangerskap også men lillegutt som kom ut var liten og nett med sine 2970g fordelt på 47cm lengde [:D]

Jeg var hos jordmor på mandag...22+6 og da var SF målet 21 cm...nesten på gjennomsnitt streken...[:)]

Jeg var 23,5 cm da jeg var 24,5 uker. [:)]

jeg var 19,5 cm i dag, midt på streken! [;)]
har vært midt på streken under hver eneste måling sålangt..

Da jeg var 20 + 2 uker målte jeg litt over 19 cm, så ligger over gjennomsnittet... Men jordmor sa dette kan svinge! Satser på at jeg ligger på gjennomsnittet ved neste kontroll=)!

Dere som ligger over/under gjennomsnittet med SF mål, gi lyd om hvordan dere ligger an videre da?:)

Da jeg var hos jordmor 22+4 lå jeg på 23cm. Så jeg ligger akkurat over det grønne feltet. Jordmor sa at det bare viste at jeg hadde en fin og stor livmor. Var over det grønne feltet i uke 18 også, men har hatt en fin og normal stigning. [:)]

Æ ligg jevnt på den røde streken. Ikke engang en hypokonder som mæ kan bortforklare at det e helt normalt :P 

Back
Topp