SF mål og størrelse på baby

Kystvaktkone

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Hei dere!
Med de to første barna mine lå jeg på streken hele veien med SF målene, og begge var 3500 ei uke etter termin. Denne gangen ligger jeg litt over, og har lenge hatt følelsen av at han her er større.
Har noen erfaring med SF mål og størrelse på baby? Er tredjegangs, vet ikke om det har noe å si? Og ja jeg vet jeg ikke er mye over ;)

Vedlegg

• 15874720010077680018896273593738.jpg
    15874720010077680018896273593738.jpg
    37 KB · Visninger: 68
Hei dere!
Med de to første barna mine lå jeg på streken hele veien med SF målene, og begge var 3500 ei uke etter termin. Denne gangen ligger jeg litt over, og har lenge hatt følelsen av at han her er større.
Har noen erfaring med SF mål og størrelse på baby? Er tredjegangs, vet ikke om det har noe å si? Og ja jeg vet jeg ikke er mye over ;)
Mine mål lå langt over med nr 1 og nr 2. De var henholdsvis 3530g 9 dager over og 3610g 10 dager over. Tredjemann lå midt på streken og var 3740g 4 dager over. Denne ligger i det lysegrå feltet. Spent på størrelsen denne gangen jeg og. Jeg tror hun er stor basert på at jeg selv har blitt veldig tung og har spist i overkant med «karantene-godis»:facepalm: og at hun ble sterk veldig tidlig.

Jeg lå omtrent på midtstreken med de to første gutta, de var 4kg og 3.8kg.
Med tredje gutten lå jeg litt under streken, og han var 5kg. Så jeg vet iallfall at sf-mål og str på baby ikke alltid henger sammen ;)
Nå ligger jeg plutselig langt over, men magen ser mindre ut enn med gutta.. Jm tror jeg har en stor jentebaby nå, og blir derfor sendt på sjekk på ahus.. (Grunnen er også at hun har høy hjertelyd på 170-180.)

Jeg har alltid ligget helt i topp på den fargede området, nr 1 var 3280 4 dager åå ovetid, nr 2 var 3290 6 dager før termin.
Ligger likt på symfysemål denne gangen, men vekstestimering viser at frøkna her er endel større enn de andre. Blir spennende å se.

Det er VELDIG spennende..!!! :) Tenk at vi snart er i mål alle sammen.. :wav

Mine mål lå langt over med nr 1 og nr 2. De var henholdsvis 3530g 9 dager over og 3610g 10 dager over. Tredjemann lå midt på streken og var 3740g 4 dager over. Denne ligger i det lysegrå feltet. Spent på størrelsen denne gangen jeg og. Jeg tror hun er stor basert på at jeg selv har blitt veldig tung og har spist i overkant med «karantene-godis»:facepalm: og at hun ble sterk veldig tidlig.

Haha, vi er fler med karantene-godis-baby :rolleyes: Lå så fint an i starten med svømming og sunn mat, så ble det bare gjærbakst og påskegodt:hilarious:
Jaja:oops: Så egentlig ingen sammenheng mellom SF mål og baby mao ;)

Haha, vi er fler med karantene-godis-baby :rolleyes: Lå så fint an i starten med svømming og sunn mat, så ble det bare gjærbakst og påskegodt:hilarious:
Jaja:oops: Så egentlig ingen sammenheng mellom SF mål og baby mao ;)

Spent på hvordan det slår ut. Spiste relativt sunt med de andre. Har litt dårlig samvittighet for minstemann nå som har fått så mye sukker før fødsel.

Frøkna her har ikke fått mye godis, da jeg ikke har hatt lyst på noen verdens ting hele svangerskapet..! Eneste jeg er fysen på er bensinlukt, tip-ex, sprittusj osv.. Og det har jeg jo måttet begrense, haha.. MEN, har slitt med å kutte helt ut snus, og drikker dessverre litt for mye cola :shifty:

Med 2. Stemte sf målene overhodet ikke. Lå høyt over gj. Snitt og fikk beskjed at hun ble over 4 kg. Hun var 3.2.

Med 1. Og 3.lå jeg litt over gj.snitt og de var 3.9 og 3.5.

spent på han her, føler han er større! Men får jo vekst estimering hver mnd på ultralyd. Og foreløpig er han 12% over. Ca 300 gram mer enn gj.snitt

Med 2. Stemte sf målene overhodet ikke. Lå høyt over gj. Snitt og fikk beskjed at hun ble over 4 kg. Hun var 3.2.

Med 1. Og 3.lå jeg litt over gj.snitt og de var 3.9 og 3.5.

spent på han her, føler han er større! Men får jo vekst estimering hver mnd på ultralyd. Og foreløpig er han 12% over. Ca 300 gram mer enn gj.snitt

Har aldri vært på vektkontroll, er det noe man ber om? Eller får man det automatisk hvis man ligger høyt?

Har aldri vært på vektkontroll, er det noe man ber om? Eller får man det automatisk hvis man ligger høyt?
Man får det én gang ved svangerskapsdiabetes noen uker før termin, og ellers hvis det er grunn til å tro størrelsen er unormal. Å bare være nysgjerrig er ikke grunn nok, så det hjelper neppe å be om det.

Man får det én gang ved svangerskapsdiabetes noen uker før termin, og ellers hvis det er grunn til å tro størrelsen er unormal. Å bare være nysgjerrig er ikke grunn nok, så det hjelper neppe å be om det.
Aha! Takk for svar ☺️ Har jo 2 stk på 3500g ei uke over termin, så er vel ikke så sansynlig jeg får noe så lenge SF målet ikke eksploderer neste dagene. Har drømt flere ganger at han er 8 kg han her :troll:

Aha! Takk for svar ☺️ Har jo 2 stk på 3500g ei uke over termin, så er vel ikke så sansynlig jeg får noe så lenge SF målet ikke eksploderer neste dagene. Har drømt flere ganger at han er 8 kg han her :troll:
8kg er voksent for en nyfødt:hilarious:

Back
Topp