SF mål og fødselsvekt - fleregangsfødende

AnnAnn

Glad i forumet
Septemberlykke 2024
:facepalm:Hei!

Første var 3800g ved fødsel og lå litt over gjennomsnittet (rundt 70% kurven) på SF kurven hele veien. Nr 2 var 4510g ved fødsel og fulgte 90% kurven. Nr 3 ligger nå på 50% kurven.

Noen som har født flere barn og sett sammenheng med fødselsvekt og SF-mål? Vet at SF kan variere fra kvinne til kvinne, men håper det at hun ligger lavere enn søsknene kanskje indikerer at hun ikke er større enn mellombror :hilarious: :wacky::Heartred

Her har SF målet stemt ganske bra med str på baby. Min ene var nesten 4,5 kg, da var SF målet høyt. Neste var 3,2 kg og da var SF helt innenfor normalen. Mengde fostervann kan jo også spille inn selvfølgelig.

Første var 3800g ved fødsel og lå litt over gjennomsnittet (rundt 70% kurven) på SF kurven hele veien. Nr 2 var 4510g ved fødsel og fulgte 90% kurven. Nr 3 ligger nå på 50% kurven.

Noen som har født flere barn og sett sammenheng med fødselsvekt og SF-mål? Vet at SF kan variere fra kvinne til kvinne, men håper det at hun ligger lavere enn søsknene kanskje indikerer at hun ikke er større enn mellombror :hilarious: :wacky::Heartred
Her har SF målene ikke stemt så godt. Førstemann lå helt på gjennomsnittet, mellomste lå litt over gjennomsnittet på SF-mål og veide mindre enn første. Tredjemann lå likt som andremann, men veide 500 gram mer :facepalm:

Jeg lå på 90 %-persentilen på SF mål med begge mine jenter. Første veide 3660 gram og «lillesøster» veide 4858 gram. Var sjokkert, for tenkte at SF-målet jo var høyt med førstefødte og hun var helt normal i størrelsen, så for meg varierte det i hvert fall.

Jeg lå på 90 %-persentilen på SF mål med begge mine jenter. Første veide 3660 gram og «lillesøster» veide 4858 gram. Var sjokkert, for tenkte at SF-målet jo var høyt med førstefødte og hun var helt normal i størrelsen, så for meg varierte det i hvert fall.
Hehe, ja det var nesten det jeg trodde. Lillesøster har plutselig gjort et megahopp på SF kurven nå på 38-ukers kontrollen så får bare se hva som kommer ut :hilarious:

Begge mine har vært ish 3,6 ved fødsel. Første 1 dag etter termin og andre 8 dager over. Første lå på/veldig rett under 50% percentilen, mens yngste lå på streken under (er det 10%?) :playful:

På 2 stk lå sf mål hele veien ca på 50 persentilen. Ene var 3325 og andre 3700. På nr 3. var sf målet oppe på 75-80, han var 3425. Han lå veldig høyt og "utenpå" mot slutten (sf målet gjorde et byks uti 3.trimester). Jeg har også hatt endel mer magefett i dette svangerskapet, men la på meg mest i svangerskap 2.

SF mål har stemt ganske bra , de har hvert mindre enn målt . Første fulgte den grønne linja hele veien g var 3,2 kg og nr to lå relativt greit , men var 2,9kg og nr 3 var 3,4 . Skal ta SF til uka med nr 4 , så spent der fremover .

Her har ikke sfmål stemt med str. Har hatt mye forstervann da, så mulig det har vert årsaken til høye sfmål :)

Jeg har to barn, førstemann var 3,650 kg ved fødsel (38+5) og la på 90% kurven. Andremann var 3,725 kg (39+2) og rundt 75%. I tillegg var magen litt større med andremann til tross for alt...
Så ingen sammenheng hos meg. :bag:

Første lå på 90-98% hele veien og ved fødsel. Jente, første = 4275 gram

Andre lå på 50-60% kurven og ble vel født på rundt 50. Gutt, andre = 3820 gram

Tredje ligger på 70% nå, men er bare halvveis, så vi får se. Gutt, tredje. Forventer større enn nr. to og kanskje på linje med nr. 1?

Målene av magen har ligget på ca. 50% på de to første. Magen har blitt større tidligere for hver gang. Magen ved fødsel har vært rimelig lik. Halvveis nå hadde jeg 19 cm ved 18 uker. Ca. 1 cm pr. uke sa jordmor var vanlig. Var for tidlig å måle og legge i skjema, men jeg var nysgjerrig og ville gjøre det.

Last edited:
Back
Topp