SF mål i uke 29

Kvinne 32

Blir kjent med forumet
Hei !

Var hos jordmor idag og er 29+2 og hun målte 27 cm ( under rødstreken) innenfor ? Hva var deres mål sånn ca da? jormor sa ingenting om det og baby er like aktiv!
Hun sa noe om at leie til baby kunne ha betydning til at det var litt mindre denne gangen, lille i magen hadde nemmelig lagt seg med hodet ned men ikke festet seg .

Tror jeg hadde ca samme. Min jente er bitte litt liten ifht alder, men det ligger i vår familie og hun følger sin egen kurve og er likevel innenfor normalen (bare litt i nedre sjiktet) på grafen. Så ergo normalt. Det viktigste er at de følger sin egen kurve :)

Tror jeg hadde ca samme. Min jente er bitte litt liten ifht alder, men det ligger i vår familie og hun følger sin egen kurve og er likevel innenfor normalen (bare litt i nedre sjiktet) på grafen. Så ergo normalt. Det viktigste er at de følger sin egen kurve :)
Lå litt over rødstreken i uke 24, men som sagt så trodde jordmor det var pga hvordan hun lå inni magen nå :) ja ,er jo det. Regner med hun hadde sagt noe om hun var bekymret og ville ha meg på ul

Jeg var på 90. persentil i uke 24, deretter sank det ned og under median og lå der til fødsel, så etter uke 32 eller 36 (husker ikke helt) ville jordmor ha meg på ekstra kontroll. Magen vokste fortsatt, men saktere. Her lå baby i hodeleie fra uke 32 om jeg ikke tar feil. På bakgrunn av målet i uke 38 tippet jordmor at baby ville veie 3500 gram. Ut kom en gutt på over 3900 gram i uke 40+0, så målet trenger ikke bety all verden. Det viktigste med målet et vel å se at det vokser, de enkelte verdiene er ikke så viktig som utviklingen.

Back
Topp