sexlyst...

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Jeg må bare spørre ettersom jeg bare har en nær venninne av meg har barn og vil ikke akkurat prate med moren min om sexlivet vårt og min sexlyst. I starten av svangerskapet så slet jeg fryktelig meg kvalme og samboer hadde til dels forståelse at jeg hadde manglende sexlyst. Men nå har kvalmen gått over men sexlysten er enda ikke der.... Samboeren begynner å tvile på seg selv, og han vil ikke riktig høre etter når jeg sier at det er jeg som er problemer og ikke han. Jeg har rett og slett ikke lyst! Jeg tenker ikke på det, jeg føler ingen behov det, og enda mer kjipt, jeg blir ikke engang ordentlig tent selvom han prøver for harde livet å gjøre meg tent. Hører prat om at sexlysten skal være så voldsom når man går gravid, men her er det helt omvendt. Kanskje litt kleint tema, men antar de fleste er voksne her inne. Er det flere som sliter, eller er det bare meg?????

Eg slet en god del i de første ukene. Hadde enkelte dager der den plutselig kom, så ble den gjerne vekke i 2 uker igjen.

Akkurat nå så har eg det store problemet at eg har innmari lyst, men etter og ha vært syk i en uke så orker eg rett og slett ikke.

Men har hørt at flere sier at enten forsvinner den eller så får du plutselig mer lyst.

Tenker det er bare til og smørre seg med tålmodighet og vente på at den skal komme :)

Her har ikke sexlysten forandret seg, men jeg har vært og er ekstremt kvalm, så enkelte dager må vi drøye det. Men de sier at hvis man bare har sex så blir det bedre.

Forrige svangerskap hadde jeg så stor sexlyst at jeg lissom aldri kunne få nok. I begynnelsen av dette svangerskapet har sexlysten vært mer som før jeg ble gravid - helt "normal".

Kan hende det normaliserer seg etterhvert hos deg :)

Jeg må bare spørre ettersom jeg bare har en nær venninne av meg har barn og vil ikke akkurat prate med moren min om sexlivet vårt og min sexlyst. I starten av svangerskapet så slet jeg fryktelig meg kvalme og samboer hadde til dels forståelse at jeg hadde manglende sexlyst. Men nå har kvalmen gått over men sexlysten er enda ikke der.... Samboeren begynner å tvile på seg selv, og han vil ikke riktig høre etter når jeg sier at det er jeg som er problemer og ikke han. Jeg har rett og slett ikke lyst! Jeg tenker ikke på det, jeg føler ingen behov det, og enda mer kjipt, jeg blir ikke engang ordentlig tent selvom han prøver for harde livet å gjøre meg tent. Hører prat om at sexlysten skal være så voldsom når man går gravid, men her er det helt omvendt. Kanskje litt kleint tema, men antar de fleste er voksne her inne. Er det flere som sliter, eller er det bare meg?????
Dette kunne jeg skrevet selv:) Jeg hadde det slik i forrige svangerskap også. Da hadde jeg sex selv om jeg egentlig ikke hadde lyst, og jeg opplevde det skikkelig motbydelig. Gjorde det for mannens del. Denne gangen har vi ikke hatt sex siden kvalmen trådte til og det har vært helt nydelig. Mannen er helt inneforstått med det og "order seg selv" for en stund;) Sånn får det være en tid, lysten kommer tilbake etterhvert. Jeg tok det opp med gynekologen min forrige gang og ble beroliget med at det er helt, helt normalt, så det kan du berolige samboeren din med. Det er en del av "gravidpakka" for noen av oss. Bruk tid på armkrok og fortell han at du er glad i han, så får sexen vente til lysten er tilbake.
Du kan selvsagt hoppe i det, som noen andre foreslår. Ingenting som avlet noe som helst, bortsett fra frustrasjon og sexvegring for meg forrige gang, men det kan jo sikkert være ganske individuelt.

Den er helt borte :confused: Stikk motsatt enn i mine to tidligere svangerskap...
Samboer blir litt frustrert til tider, men viser også forståelse for hvordan jeg har det. Jeg går ikke gravid resten av livet, det er for en periode :p
Jeg hopper heller ikke i det om jeg ikke har lyst, for det blir helt feil for min del...:happy:

Sex? Ka e det? Det har eg ikkje hatt sidan positiv test. Så kom kvalmen, og då vart det slutt.. Heldigvis har mannen full forståelse for det, han hugser korleis det var med forrige baby. Kom seg etter nokre mnd. Er heldig som har ein mann som ikkje er avhengig av sex så og så ofte :)

Lysten er helt borte her også. Mannen prøver å være forståelig men tror ikke det er så lett for han.

Har vært veldig kvalm og trøtt så har ikke orket. Håper jo at den snart skal komme tilbake.

Helt borte her å... Har vel hatt sex 2 eller 3 ganger etter positiv test. Samboer husker at jeg ble slik forrige svangerskap og, så han "maser" ikke.
Har ingen særlig tips heller. Hos oss hjalp det at sambo rett å slett las litt om svangerskap og alt som følger med. Da fårsto han hvorfor jeg var slik:p

Ikke så mye her heller. Føler meg i fin form, men føles som det er litt "ømt" nedi der så det er ikke så ålreit som det pleier. :p I tillegg har prolapsen til mannen blitt mye verre, så det er begrenset hva han orker om dagen også... Men da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet i hvert fall! ;)

Med de to forrige kunne jeg ikke få nok, men denne gangen er den helt borte..formen er bra, men kunne ikke brydd meg mindre om sex om dagen. :/ kanskje det er en jente denne gangen siden det er helt anderledes fra de to forrige :P

Har hatt sex 3 ganger siden 10 januar!!!! Stakkars mannen. Kjenner at kvalmen har blitt litt bedre, så i kveld skal jeg overraske mannen med en real runde ;)

• Liker
Reactions: Edm
Jeg sliter også med sexlyst, men er som "prøverbabynr2", hopp i det, sex skaper sexlyst..
+ jeg mener litt at innimellom så burde man ofre litt for mannen. Min mann er veldig tålmodig, føler meg aldri presset.
Ha sex selv om lysten ikke er der og ikke er tent en gang imellom for å glede mannen er på sin plass mener jeg :) det er godt å være nær uansett!

Uansett, lykke ti, håper lysten snart snur :)

Ei venninne av meg hadde ikke sex 1 gang iløpet av svangerskapet for hun hadde ikke lyst, ble ikke tent osv. Hun har 2 barn å det var det samme gjennom begge svangerskapene. Jeg selv er ikke overivrig, selv om samboer ønsker det. Det er vanskelig å få noe til hvis man ikke er der begge to. Vi har oss inni mella men er ikke i nærheten av slik det har hvert. Det er ikke Betania like greit for mennene og skjønne seg på dette men slik er det bare. Man kan ikke gjøre noe fra eller til heller, tror jeg.

Lykke til, til deg og dere. Håper lysten din kommer sigende sakte men sikkert;)

Det går litt opp og ned. En dag kan jeg være så kåt at jeg vil ha sex opptil tre ganger på en kveld, andre dager er det ingen lyst :p

Jeg mista lysten helt de første ukene pga kvalmen.var rett og slett for dårlig til å tenke på sex.men plutselig i rundt uke 11-12 så fikk jeg lyst ganske så ofte hehe.stakkars mann må begynne å lure

Back
Topp