sexlektøy og graviditet

fbbu

Blir kjent med forumet
Hvordan er dette med sexlektøy under graviditet. Hørt det ikke er bra men stemmer det?

Inni er ikke greit, utenpå er greit.

Vibrator skal visst ikke brukes.

Ikke vibrator inni og forsiktig med å "dunke" inni der. Rett og slett fordi de fleste vibratorer/dildoer er hardere enn mannens penis.
Vibrasjonene kan vel sette i gang noe og er vel ikke bra for barnet ?

Det der er jo bare tull... Ingen sexleketøy vibrerer så kraftig at det påvirker noe som helst. Dessuten er det jo vondt for de fleste kvinner, ihvertfall i graviditeten, å drive å hamre mot livmorhalsen? [&:] Kos deg med leketøy, du. [:)]

ORIGINAL: Sicily

Det der er jo bare tull... Ingen sexleketøy vibrerer så kraftig at det påvirker noe som helst. Dessuten er det jo vondt for de fleste kvinner, ihvertfall i graviditeten, å drive å hamre mot livmorhalsen? [&:] Kos deg med leketøy, du. [:)]

Det er usikkerhet om det muligens kan påvirke barnets hjerterytme. Så da er det vel greit å unngå vibrering inni, selv om det ikke er bevist.

Bare å ta det litt forsiktig det[;)][;)]

Ikke noe jeg må bruke i det hele tatt. Bare hørte noe greier om det og ville høre om noen her viste noe mer. Tilfelle det skulle by seg en gang er det greit og vite:) Takk for svar[:D]

jeg leste på nettet..en lege som skrev det..man kan bruke didoer men ikke vibratoer..men man skal jo ta det litt mer forsiktig...

Graviditet og bruk av sexleketøy
Jeg er gravid i uke 29. Jeg har noen få ganger i svangerskapet brukt en dildo med vibrering inn i skjeden. Nå har jeg hørt at dette kan være skadelig for fosteret. Er dette riktig? Og hva er eventuellt grunnen?

Jeg sluttet å bruke dildoen da jeg hørte dette. Sist gang den ble brukt var for flere uker siden. Jeg har ikke følt noe ubehag, babyen sparker og alt kjennes normalt. Er det stor fare for at jeg kan ha skadet babyen min?

–gravid og lurer
Mette Moen, Gynekolog svarer:
Vi vet at samleie ikke skader en normal graviditet. Det finnes sannsynligvis ikke "vitenskapelige" studier angående bruk av dildo og ev. effekt på fosteret. Men teoretisk kan jeg ikke forestille meg hva slags skade det skulle kunne fremkalle i en normal graviditet.

Hvis det er risiko for for tidlig fødsel er det kanskje ikke så klokt å irritere livmorhalsen. Ta det helt med ro, det kan ikke ha skade fosteret.

Lykke til med resten av svangerskapet.

Vennlig hilsen

– Mette Moen, Gynekolog

Sexleketøy og graviditet

Flirt får en rekke spørsmål ang bruk av sexleketøy når man er gravid. Og vi prøve å belyse dette på et generelt grunnlag.
Vi anbefaler først og alltid at du tar dette opp med din fastlege, jordmor og gynekolog. Dersom du er frisk og rask og din lege oppfordrer deg til å ha et normalt sexliv så langt det lar seg gjøre, er det ingenting i veien for å bruke sexleketøy. La for sikkerhetsskyld vibratoren få en liten hvilepause dette siden en vibrator vibrerer vil vibratoren lager både lyd og dirring i skjeden.
Det behøver ikke være skadelig. Men en ekte penis vibrerer ikke og lager heller ikke lyd, så prøv i så fall å finne en dildo i denne perioden du er gravid, dersom dere synes det er fint å bruke sexleketøy.
Dildo er uten vibrasjon og de er oftest penisformet og i mange forskjellige størrelser og materialer.
Dersom du føler deg avhengi av stimulering av klitoris, er det ikke noe veien for å bruke vibratoren til klitorisstimulering, men hold den utenfor skjeden. Stimuler bare klitoris. Eller kjøp deg en liten klitorisstimulator som erstatter i denne perioden.
Har du hatt celledeling og er operert for dette vil det si at en liten bit av livmortappen din er skjært vekk.
Dette kan være en kilde til for tidlig fødsel og kvinner som har vært igjennom en slik operasjon blir alltid fulgt nøyere med. Det vil ikke være heldig å bruke en vibrator dersom du er blant de mange kvinnene som har vært operert for celledeling. Da vil du i størst mulig grad unngå å irritere livmorhalsen.
Bruk heller en dildo, dersom du føler for å leke litt.
Som nevnt anbefaler vi alltid at du tar dette opp med din fastlege eller jordmor.
De besvarer slike spørsmål hver eneste dag, så du behøver ikke bekymre deg over å stille intime spørsmål.
Under graviditet anbefaler vi at du har et godt glidemiddel tilgjengelig.
Flirt anbefaler Pjur Woman som både er en deilig massasjeolje og et meget godt glidemiddel.
På grunn av de hormonelle forandringene under graviditet vil mange kvinner oppleve at skjeden blir tørrere en hva den var før graviditeten.

I LOVE GOOGLE=)

Ikke vibrator innvendig men kan brukes på klitoris.
brukt d shøl under svangerskape æ men ikke full styrke.

Back
Topp