Sex?

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Kan jeg spørre om når dere gjenopptok/har tenkt å gjenoppta sexlivet etter fødselen? Altså...Jeg har fått høre fra nære og fjerne i hele sv.skapet at sex kommer til å bli så til de grader nedprioritert i ukene etter man har blitt mamma..At man ikke har like mye lyst, og at det er naturlig at det lar vente på seg..

Men, jeg har hatt lyst helt siden vi kom hjem fra sykehuset. Jeg går bare og venter på at jeg skal slutte å blø, og at ømheten skal forsvinne helt. De siste tre nettene nå har jeg til og med drømt om sex. Og vi går og klår på hverandre flere ganger om dagen som to fjortiser. Kanskje det bare er fordi mannen er litt forbuden frukt nå, og fordi jeg vet jeg ikke kan ha sex enda?

Med førstemann tror jeg det gikk rundt 6 mnd får vi hoppet i høyet igjen, jeg måtte sy endel å ble klippen+ at jeg blødde i hele 10 uker etter fødselen, så hadde ikke mye lyst skal jeg si deg! off får helt vondt av å tenke på det. de første gangene var helt grusomme, føltes som alt skulle rakne å var veldig øm og vond innvendig i lange tider. Tok det veldig med ro å det gikk seg gradvis til, men må si det ble aldri som før...

denne gang ble det hastesnitt å er derfor "normal" i underlivet. er nå 5 uker siden snittet å kjenner jeg begynner å bli klar igjen. må bare bli helt ferdig med renselsen.

kjenner til klåingen på mannen, men her holder mannen seg bevist unna for han vet det ikke blir enda, hehe å han er ikke av typen som liker å kose,  det er alt eller ingenting her i gården :P haha men han har prøvd seg noen ganger, å blir ganske frustrert :P

Vi har hatt sex 3 ganger etter fødselen, første gangen etter 3 uker. Første gangen var ok, andre gangen var verre og tredje gangen var nesten så bra som vanlig 

Her har vi prøvd 1 gang, etter 6 uker da.. Jeg syns det var veldig anderledes, nesten ubehagelig.. Men skal nok begynne snart.. Jeg måtte også sy et par sting, så de på sykehuset ba oss vente til etter 6uker

Har ikke hatt sex ennå, vi har lyst begge, og er ferdig med blødninga og ,men vet ikke hvorfor vi har bare lot det være, jo kanskje for jeg ikke føler meg så komfortabel som før, slevtilliten er ikke der lenger for å si det sånn.. Men begynner sikkert snart igjen..

Jeg slapp å sy, så jeg føler at tilhelingen der nede går ganske raskt..Håper inderlig at sex blir som før igjen på et eller annet tidspunkt i alle fall...Men, om man har sex før det har gått 6 uker, bør man bruke kondom da? Med tanke på infeksjonsfare?

Jubbu85 skrev:
Jeg slapp å sy, så jeg føler at tilhelingen der nede går ganske raskt..Håper inderlig at sex blir som før igjen på et eller annet tidspunkt i alle fall...Men, om man har sex før det har gått 6 uker, bør man bruke kondom da? Med tanke på infeksjonsfare?

Ja, det tror jeg. Eller om det er til man slutter å blø.. Litt usikker.

Her hadde vi sex 2 uker etter fødselen og det gikk helt fint! Noe nedsatt følelse kanskje, med nå 4 uker etter fødsel synes jeg det er akkurat som før, kanskje bedre også faktisk!

Har hatt det en gang 7 uker etter fødselen. Ble klipt og sydd en del så gruet meg litt. Må innrømme at det var ubehagelig og skal absolutt gå til innkjøp av glidekrem til neste gang da alt føltes mye trangere og tørrere. Men det går seg vel til etterhvert regner jeg med.

Blir ikke noe før jeg har vært hos legen på gu hvertfall!

LittleMonkey skrev:
Jeg har ingen planer om å skli av meg trusa i løpet av de nærmeste dagene for å si det sånn :p

*nikker*

Back
Topp