Sex uten kondom...

MiniPuselabb

Elsker forumet
Hvor stor er sjangsen for og få infeksjon? Skjønner lissom ikke helt hvorfor mann kan få det heller. Er jo ikke som om vi har dårlig hygiene vaner der nede :p er jo nå over 5 uker siden fødsel. Men har jo tatt utskrapning for en liten stund tilbake. Må jeg vente enda 6 uker til da? Hmmm..

har forstått det slik at kondom er prevansjon, ikke for å hindre bakterier de første ukene. er ihvertfall derfor vi bruker kondom. har ikke vært på 6 ukers kontroll enda[:D]

Jeg har forstått det sånn at det er pga ulik bakterieflora (det har ikke noe med at man er uhygenisk å gjøre), å at dette kan være uheldig under renselsen.

ORIGINAL: Lenemoren85

Jeg har forstått det sånn at det er pga ulik bakterieflora (det har ikke noe med at man er uhygenisk å gjøre), å at dette kan være uheldig under renselsen.

stemmer nok dette, og derfor skal man bruke kondom de 6 første ukene etter fødsel[:)]

Det er vel egentlig sånn at du burde bruke dt de første 6 ukene, vist man har rift eller noe så det ikke blir infeksjon!
Men føler du at ting står bra til i kjeller'n så er det nok ikke noe fare[;)]
Men for prevansjonen sin del burde man jo bruke det[:)] Siden de fleste venter 6 uker med å få pilla el.lign..

ORIGINAL: *AnjaElise*

Det er vel egentlig sånn at du burde bruke dt de første 6 ukene, vist man har rift eller noe så det ikke blir infeksjon!
Men for prevansjonen sin del burde man jo bruke det[:)] Siden de fleste venter 6 uker med å få pilla el.lign..

Jeg måtte ikke sy etter Fødslen. Ingen rifter, bare ett lite skrubb sår på utsiden. Så da kan ikke jeg få infeksjon av å ha sex uten kondom?

Har hørt at selve renselsen skal være ferdig, og det er jo individuelt..[:)]

ORIGINAL: MiniPuselabb

ORIGINAL: *AnjaElise*

Jeg måtte ikke sy etter Fødslen. Ingen rifter, bare ett lite skrubb sår på utsiden. Så da kan ikke jeg få infeksjon av å ha sex uten kondom?

Det fikk jeg beskjed om hvertfall.. Det var ikke noe sår der, så da var det ikke noe fare mente hun![:)]

For du har jo ikke sår innvendig, det er bare litt dratt i og hovent[8D]

Back
Topp