Sex under svangerskap

M.L.

Flørter med forumet
Har dere sex som før nå i starten av svangerskapet? Jeg er så redd for at det skal trigge en sa. Hadde såvidt litt kos i går, var ikke mange ganger den var inn og ut (sorry detaljer) , men etterpå når jeg skulle på do, så var det såviiidt en bitteliten lysrosa prikk på papiret☹️ Blir kjempenervøs, selv om jeg ikke har noen smerter å ikke noe mer på papiret! Noen som har erfaringer med dette?

Har dere sex som før nå i starten av svangerskapet? Jeg er så redd for at det skal trigge en sa. Hadde såvidt litt kos i går, var ikke mange ganger den var inn og ut (sorry detaljer) , men etterpå når jeg skulle på do, så var det såviiidt en bitteliten lysrosa prikk på papiret☹️ Blir kjempenervøs, selv om jeg ikke har noen smerter å ikke noe mer på papiret! Noen som har erfaringer med dette?
Spottet som regel nesten alltid etter samleie. Når man er gravid blir blodkar og slikt veldig skjøre, samt man blir litt mer fylt med blod nedentil. Vil si det er helt normalt :) om det tar seg opp med smerter, så kan det være noe annet. Med første hadde vi hyppig og egentlig litt røff sex. Denne gang er det mer smertefullt av andre grunner (har en eggleder som ikke er helt god..) så tar det rolig.

Siden jeg er en vandrende zombie om dagen har det ikke blitt som før, men har blitt et par ganger (fint med besteforeldre midt på dagen i helgen, hehe). Så lenge det ikke er et risikosvangerskap er ikke sex farlig.
Det er vanlig at slimhinnene kan blød litt etter sex siden de er så skjøre nå og masse blod i området.

Helt normalt med litt spotting etter sex. Eller nesten når som helst ellers. Bittelitt rosa på papiret er ikke noe du skal bekymre deg over. Og vistnok også normalt med kynnere/murring etter sex, betyr ikke at det er noe galt i det hele tatt

Har sex som før ja. Har kommet litt blod 1 gang. Men altså, slimhinner er skjørere og det er mer blod i omløp nedentil, så det er nok ingen krise. Og somregel, hvis samleie trigger en SA så ville det skjedd uansett.

Vi har egentlig hatt veldig lite sex etter IVF insett.
Humøret har ikke helt vært der og både han og jeg har vært redd for at det skulle skjedd noe galt.
Dette er selv om vi vet at det ikke er farlig.

Vi hadde sex i går og det gikk helt fint, men vi er flinke til å være fysiske selv om det ikke er sex noe som også er viktig :hug003

Vær flinke å kysse og klemmer hverandre hver dag :Heartred

Pga Habituell Abort, så har vi fått beskjed om avstå fra sex. [emoji45]

Takk for svar alle sammen, roet meg ned mange hakk nå[emoji173] alt føles som før, så den rosa prikken var sikkert helt ufarlig[emoji173]

Back
Topp