Sex under stimulering

Veientilbabylykke

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Jeg og samboeren ble litt overivrige i dag tidlig, og det endte opp med sex... Tenkte litt på at jeg har lest at man ikke bør ha sex etter stimuleringsstart, men tenkte det gjaldt mann og kvinne, pga sjansen for flerlingskap. Jeg er jo sammen med en kvinne. Nå er jeg superstressa for at eggløsningen kan bli trigget frem eller noe, for leste om fler som har fryktet det. Fler som har gått på samme smell, men at det har gått bra? Er så sykt stinn i magen, veldig oppblåst og mye "rasling" i eggstokkene, og hatt det i noen dager allerede. På dag 8 av hormoner i dag.

Jeg og samboeren ble litt overivrige i dag tidlig, og det endte opp med sex... Tenkte litt på at jeg har lest at man ikke bør ha sex etter stimuleringsstart, men tenkte det gjaldt mann og kvinne, pga sjansen for flerlingskap. Jeg er jo sammen med en kvinne. Nå er jeg superstressa for at eggløsningen kan bli trigget frem eller noe, for leste om fler som har fryktet det. Fler som har gått på samme smell, men at det har gått bra? Er så sykt stinn i magen, veldig oppblåst og mye "rasling" i eggstokkene, og hatt det i noen dager allerede. På dag 8 av hormoner i dag.
Aldri hørt at du ikke kan ha sex under stimulering (så lenge du ikke får vondt selvfølgelig) :) Det er etter eggeløsningssprøyta er satt, mtp. flerlingsvangerskap (ikke at det er aktuelt for dere da, hehe), og etter uttak pga. infeksjonsfare. Er i alle fall det jeg fikk info om (selv om jeg var gjennom Ivf som enslig). :joyful:

Har ikke noe å si. Nyt det så lenge det ikke gjør vondt. Jeg ordna meg selv rett før eggutak jeg. Gikk helt fint det. Tenkte det var greit å være mer avslappet når man skal inn dit. Kanskje det er derfor det ble mindre vondt? :laughing002

I Porsgrunn får vi beskjed om å avstå fra sprøytestart. I tillegg 10 dager etter egguttak. Så her i heimen er det litt krise under forsøk da det fort blir 20-25 dager uten no action. Rart at man får så forskjellige beskjeder…

Back
Topp