Sex og sånt...

VeJe

Betatt av forumet
Hei jenter,

Hvordan er det med sexlivet? Kanskje litt for privat tema for noen, men jeg har erfart fra tidligere at det er greit å snakke om det da man fort kan føle mye usikkerhet rundt hvordan man selv har det på området.
For min del er sex nær sakt et fremmedord for tiden. Ikke fordi jeg eller han har mistet lysten, men fordi dagene er fulle og jeg ikke har overskudd. Hektisk med en ettåring i hus... Tidligere ville jeg nok følt at noe var galt om sexen uteble, men da dette er mitt 4. barn har jeg etter hvert måtte erkjenne noen fysiske lover og at hvert svangerskap er forskjellig. Da jeg ventet nr 3 var det motsatt. Var kåt som fy og jeg tror mannen slet med å henge med :D På slutten av det svangerskapet dabbet det litt av, og med liten baby i hus ble det lett for at sexen ble nedprioritert. Dette er vel noe som har fulgt oss inn i dette svangerskapet også siden det kom så tett på det forrige. Satser på at det vil seg opp etter hvert som jeg finner tilbake til meg selv igjen.
Tenker det er et viktig tema dette - er ikke om å gjøre at man skal ha så mye sex som mulig, men at man selv og som par har det greit. Jeg og mannen har en fin forståelse ift dette. Har ikke følelsen av å ikke strekke til, selv om jeg drømmer om forelskelsens hete rus av og til ;)

Haha....:-p Her jobber mannen skift (stakkar han er så sliten) og jeg takler ikke ligge på ryggen,eller stå med stussen i været :-p Har vel blitt max 5 ganger i svangerskapet. Det ble mye "pliktsex" de 2 årene vi prøvde å bli gravide,så har ikke tenkt så mye på det. Og ellers så ordner jeg meg selv:rolleyes:

Jeg vet ikke hva sex er lenger :hilarious: Det er bare ubehagelig, og jeg sliter i mange timer etterpå med kynnere, hoven nedentil, og må tisse utallige ganger på kort tid, så det er lenge siden jeg kastet inn håndkleet der. Prøvde igjen for noen dager siden, og det resulterte i en natt uten søvn, og da er det ikke verdt det.. Trenger den lille søvnen jeg klarer å få nå! Men har sagt til mannen at jeg skal bruke han alt det er verdt når jeg bikker 37+0, mtp modningsprosessen :p Han syns det var en kjempe god idé :laughing002

Her har vi hatt sex som vanlig, opptil 5-6 ganger i uken. Vet ikke helt hvordan samboeren hadde taklet det om vi plutselig skulle slutte med sex i svangerskapet, syns det er viktig for oss begge. :)

Her kan vi nok telle på 1 hånd hvor mange ganger vi har hatt sex gjennom hele svangerskapet grunnet hyperemesis fra uke 6 og som fortsatt varer. Men det er helt greit for oss begge. Vi har holdt sammen i 11 år, dette er vårt 3. barn og vi er helt trygg på hverandre selv om vi nå har en periode der den intime kontakten ikke er på sitt høyeste nivå for å si det sånn. :-)

Huff, mannen er klar hele tiden og hinter til sex gjennom hele dagen. Men lysten min er ikke tilstede, men jeg prøver å være med minst en gang i uken. Jeg har fortalt det til han, hvordan jeg føler det, og det hjelper litt. Og jeg er jo innerst inne glad for at han fortsatt har lyst på meg.

I uke 15, da kvalmen og alt var over, startet det blødninger her, disse varte i 10 uker, og jeg ville derfor ikke ha sex da. Sa til mannen at han fikk vente til uke 30, for da gjorde det ikke så mye om fødselen startet. Så i uke 28 hadde vi sex. Men har ikke hatt siden:)

Sex? Hva er det... Hatt ett fåtall av ganger i svangerskapet, er for smertefult..

Kan nok telle på en hånd her også hvor mange ganger vi har hatt sex siden testen var positiv. Startet svangerskapet med ekstrem kvalme (Les: fyllesjuk uten oppkast i 3,5 måneder uten å få i seg mat) som så gikk over til bekkenløsning. Mannen er heldigvis den mest forståelsesfulle mannen jeg kunne fått og har forståelse for at sex ikke er det som frister mest. Her har det også vært en knapp som bare har vært avskrudd og jeg finner ikke påknappen.. Håper å få noe mer lyst mot slutten, før lille mini kommer :)

Har vært minimalt siden uke 28 egentlig... begge er slitne, og med litt ulike døgnrytmer, så det har blitt lite action...

Tror vi har hatt sex 6 ganger siden jeg ble gravid. Først fordi jeg ikke ville fremprovosere blødning for var redd for SA og ville ikke skremme meg selv med blødning pga. skjøre slimhinner :P Men så ble det hyperemesis til uke 28, og da var sex uaktuelt. Nå har vi hatt litt men syntes det er så rart og litt ekkelt når baby beveger seg masse under sexen. Føler det litt creepy og bli minnet på at han er der akkurat da liksom :P Blir kanskje litt mer fra uke 37 for jeg er lei! xD

Veldig lite action her :p lysten til begge to er ganske så forduftet. Synes d er litt rart med minien som beveger seg i magen, klarer ikke helt å slippe meg løs, så blir litt merkelig de gangene vi har prøvd. Har ordnet meg selv noen ganger istede :p

Tror samboer hadde gått på veggen om det hadde vært tørketid under svangerskapet. Hehe. :p

Men er nok ikke fult like ofte lenger nei, merker man er litt mer sliten om dagen og lysten er ikke helt der. Noen ganger i uken i hvert fall (2 minimum). Og jeg føler ikke noe press rundt det, som er viktigst for meg. Det skjer når vi begge har tid, lyst og overskudd og det fungerer fint. :)

I begynnelsen satte kvalmen en stopper for det meste på soverommet, men i andre og tredje trimester har vi hatt som normalt. Vi hadde en periode i andre trimester der begge synes det var litt rart å ha sex, tror det var noe vi måtte bli vandt til - dette med magen og babyen på innsiden som beveget seg og var mer virkelig. Mannen min sa også at han ikke ville klare å ha sex når magen ble stor og det nærmet seg, for da var liksom babyen rett der.. det ler vi litt av nå da :p

Her har det avtatt fra nyttår da jeg er veldig sår nedentil, vært hoven og hatt soppinfeksjon :-/ Savner det, men frister ikke når jeg er så hoven..
Er 35+6 idag.

Jeg vet ikke hva sex er lenger :hilarious: Det er bare ubehagelig, og jeg sliter i mange timer etterpå med kynnere, hoven nedentil, og må tisse utallige ganger på kort tid, så det er lenge siden jeg kastet inn håndkleet der. Prøvde igjen for noen dager siden, og det resulterte i en natt uten søvn, og da er det ikke verdt det.. Trenger den lille søvnen jeg klarer å få nå! Men har sagt til mannen at jeg skal bruke han alt det er verdt når jeg bikker 37+0, mtp modningsprosessen :p Han syns det var en kjempe god idé :laughing002

Haha, akkurat det samme har jeg sagt til min mann [emoji23]
Og det er allerede til helga! [emoji38]

Har ikke hatt sex på mange måneder. Det er så vondt! Også har jeg sliti masse med sopp

Har blitt mye mindre sex enn det pleier å være, kanskje en gang i måneden, rett og slett fordi jeg ikke har hatt så innmari lyst. I 1. trimester var jeg mye plaget med hodepine, kvalme og lite energi, og i 2. og 3. trimester har det vært bekkenløsning og lite energi. Og med en toåring og en fireåring i hus, så har det vært lite energi når kvelden kommer. Heldigvis er mannen veldig forståelsesfull (selv om han rett som det er hinter om at han har lyst og hvor fin han synes den gravide kroppen min er), og vi ivaretar parforholdet med kyssing, klemming og gode samtaler. Men må innrømme at jeg gleder meg til å få kroppen for meg selv igjen (bortsett fra ammingen, naturligvis) og få hormonene i balanse og et normalt sexliv etterhvert ;) Og kanskje må mannen få slippe til litt mer når det nærmer seg termin for modningens skyld :p

Back
Topp