Sex og EL

Blinkestjerne

Forelsket i forumet
Sensommerskattene 2023
Hvor mange dager før EL har dere sex? Og har dere annen hver dag eller hver dag? Lurer på om det er tilfeldig hva som virker eller om man aller helst kun bør ha sex annen hver dag.

Hvor mange dager før EL har dere sex? Og har dere annen hver dag eller hver dag? Lurer på om det er tilfeldig hva som virker eller om man aller helst kun bør ha sex annen hver dag.
Jeg tror det ofte er litt tilfeldig hva som funker, at man må ha litt flaks rett og slett.
Selv hadde vi kun sex dagen før EL og på EL dagen den måneden jeg ble gravid.
Ellers anbefaler man vel 2-3 dager i uka, eventuelt annenhver dag, for da er man sikker på å treffe EL. Er jo ofte det som kan være vanskelig, å faktisk treffe når egget slipper :)

Det blir litt tilfeldig her! Forrige gang ble det fire dager før og dagen før, denne gangen ble det fem dager før og dagen før (men tror EL var midt på natten etter den runden da) :p

De to gangene det klaffa, 4-5 dager før EL, på EL og dagen etter EL. Bankers for oss.

Begge mine barn er kommet når vi «hoppa av i svingen». Så spent denne runden. Vi har lagt inn aksjer én dag før EL (tror jeg) så er jeg såklart bortreist slik at vi bikker forbi EL før jeg er hjemme igjen :nailbiting:

Legen som opererte meg for myomer fortalte meg at annenhver dag i 5 dager før el var det beste. Hver dag er også greit, men flere ganger daglig var unødvendig, fordi det ikke vil være nok sperm til det (det tar 72 timer for en mann å produsere ny sperm), og fordi det kan føles stressende/pliktsex. Da jeg ble gravid i februar hadde vi sex 6 dager én uke, men det var fordi jeg ikke da visste eksakt når el var. Denne gangen hadde vi sex søndag, tirsdag-fredag (el på torsdag), men ble ikke gravid.. Så det er nok litt tilfeldig hva som funker. Det viktigste er å ikke stresse med det :p

Back
Topp