sex og alkohol

WhiteRose

Glad i forumet
hvordan er det med sex etter uttak og immsett? bør man vente?
skal gå på Lutinus, så ser for meg det blir dumt:excited001 men vet at spm kommer til og dukke opp

så tenkte jeg på det med alkohol. Ble invitert hos ei veninne nå til helgen på vin, men er redd det går på eggkvaliteten... skal ha uttak på mandag

Fikk beskjed om sex stopp når starter med sprøyter og samme med alkohol at burde passe på pga kvalitet.

Vi har fått beskjed om sexstopp fom sprøytestart.. Alkohol: et par glass var ok

Sexstopp fra sprøytestart har jeg aldri hørt noe om! Hvorfor? Hvor fikk du beskjed om dette? Fra uttak og til 4 dager etter innsett har de sagt til meg på Fertilitetssenteret.

Last edited:
Vet du hvorfor man ikke skal ha sex etter sprøytestart?
Det var noe med hormoner og at ikke får fortidligg eggløsning. Og eggstokkene kan jo være overstimulert. Men tror kan vare fra person til person og hva slags behandling en har og hvor lenge, dose og hva grunnen er.
Og i tillegg alle jobber annerledes og har annerledes prosedyre.
Så best om en er usikker ringe det stedet og undersøke :)

Sexstopp fra sprøytestart har jeg aldri hørt noe om! Hvorfor? Hvor fikk du beskjed om dette? Fra uttak og til 4 dager etter innsett har de sagt til meg på Fertilitetssenteret.
Det står i brevet fra Porsgrunn... jeg spurte om hvorfor. De sa at det kunne fremprovosere for tidlig el..

Edit: På FS sa de ikke noe om det til meg heller, tipper Porsgrunn er rimelig konservative, litt sånn "slik har vi alltid gjort det" uten å ta hensyn til
all nyere forskning;)

Last edited:
Det står i brevet fra Porsgrunn... jeg spurte om hvorfor. De sa at det kunne fremprovosere for tidlig el..

Edit: På FS sa de ikke noe om det til meg heller, tipper Porsgrunn er rimelig konservative, litt sånn "slik har vi alltid gjort det" uten å ta hensyn til
all nyere forskning;)
Det er for å unngå uønsket spontan eggløsning

Tenkte det måtte være det, men har tenkt at det er vel ikke SÅ vanlig at orgasme utløser EL, men..

Ikke mye moro man skal ha det i disse ukene.. :( :)

Skal du følge rådet da, FrøkenMarihøne? :) Og hva med etter innsett, Avocado? Beklager private spm, dere trenger ikke å svare :)

Last edited:
Tenkte det måtte være det, men har tenkt at det er vel ikke SÅ vanlig at orgasme utløser EL, men..

Ikke mye moro man skal ha det i disse ukene.. :( :)

Skal du følge rådet da, FrøkenMarihøne? :) Og hva med etter innsett, Avocado? Beklager private spm, dere trenger ikke å svare :)
Tja, ja, gjør nok det. Det stod så tydelig i brevet så blir sånn nybegynnernerd;)

Jeg har akkurat begynt på fryseforsøk i USA (startet med hormon-pille og -plaster i går. På min kalendar fra legen står det "nothing vaginally - no intercourse from embryo transfer until fetal heart beat seen". Det var ingen restriksjoner når jeg høstet egg forrige måned. Alkohol har de ikke gitt forbud mot, men bare sagt "med måte".

Når det gjelder alkohol skal vi i bryllup helgen før uttaket, vi utsatte faktisk forsøket vårt to uker pga dette bryllupet (hans foreldre som gifter seg, og de vet ikke om forsøket heller). Tenker å ikke drikke noe særlig, men er ikke interessert i å være tydelig avholds for da kommer jo spørsmålene med en gang.

.. og vi har ikke lyst til å dele dette med så mange familiemedlemmer :sorry:

Jeg var avholds med alkohol fra jeg begynte på nesespray. Fikk beskjed om at alkohol KAN påvirke eggkvaliteten og tenkte at jeg ville gjøre alt jeg kan, for å få fine egg. Mannen min avsto også fra alkohol frem til vi hadde hatt uttak. Fikk også beskjed om å ikke ha sex etter sprøyte start og etter uttak var i hvert fall jeg ganske "mørbanka" der nede. Når det gav seg var det noe gris med lutinusen, så da fristet det ikke. Ventet vel til jeg var 8-10 uker på vei før vi hadde sex.

Jeg fikk beskjed fra klinikk Hausken om at vi kan ha sex frem til EL-sprøyten blir satt :) Helt ingen eller minimalt med alkohol inntak. Men frem mot EL-sprøyten - lev normalt :) Ingen fare for noe før den sprøyten taes dagen før uttak :)

Back
Topp