Sex i svangerskapet

-Mammatil3-

Elsker forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Sniker fra mai. Håper det er greit at jeg spør her også. Er det trygt å ha sex når man er ca 5 uker gravid? Er så redd for at jeg skal begynne å blø eller noe.. lyst å dele erfaringer? :)

Det er helt trygt med mindre man har fått påvist noe spesielt der man har fått beskjed om å avstå fra sex :) så trygt for de aller, aller fleste!

Det er helt trygt å ha sex i svangerskapet! Utenom hvis legen har sagt noe annet! I dette svangerskapet har nesten ikke mannen fått fred pga sexlysten har økt veldig.. de to forrige svangerskapene var det ørken hele tiden nesten..

Tusen takk for betryggende svar! Så langt vet jeg at jeg har ett normalt svangerskap. Ikke blødd. Men skal til kontroll på sykehuset og sjekke ståa pga jeg koniserte i 2018. Men det skal vel ikke ha noe å si på sexen?

Tusen takk for betryggende svar! Så langt vet jeg at jeg har ett normalt svangerskap. Ikke blødd. Men skal til kontroll på sykehuset og sjekke ståa pga jeg koniserte i 2018. Men det skal vel ikke ha noe å si på sexen?

Da får du nok tidlig ultralyd og, det fikk jeg :happy: Og da ser jo gynekologen om det er et friskt svangerskap også, så sannsynligheten for at sex skal ta no skade er vel minimal :)

Da får du nok tidlig ultralyd og, det fikk jeg :happy: Og da ser jo gynekologen om det er et friskt svangerskap også, så sannsynligheten for at sex skal ta no skade er vel minimal :)
Ja har time på gynekologisk avdeling 13 sept❤️

Jeg har hatt endel blødninger i svangerskapet, og har derfor ikke turt å ha sex. UL etter siste store blødning viste lavtliggende morkake som årsak til blødning, så nå har jeg fått sexforbud av gynekolog. Har håp om at den skal trekke seg opp snart slik at den ikke lenger ligger så utsatt til og forbudet blir opphevet.

Back
Topp