Sex i svangerskapet

Solbæra

Forelsket i forumet
Vi har endelig klart å bli gravid gjennom ivf. I 5 hele år har vi prøvd og endelig er jeg gravid

Problemet nå er at vi er livredd for spontanabort og vi tør derfor ikke å ha sex.

Hva tenker dere om dette?
Jeg hører leger si at man skal leve mest mulig normalt også i sexlivet.

Men vi få en slik tanke om, tenk hvis vi spontanaborter etter sexen?

Vi har så lyst da det er utrolig lenge siden nå, men vi er så redde
 
Vi har endelig klart å bli gravid gjennom ivf. I 5 hele år har vi prøvd og endelig er jeg gravid

Problemet nå er at vi er livredd for spontanabort og vi tør derfor ikke å ha sex.

Hva tenker dere om dette?
Jeg hører leger si at man skal leve mest mulig normalt også i sexlivet.

Men vi få en slik tanke om, tenk hvis vi spontanaborter etter sexen?

Vi har så lyst da det er utrolig lenge siden nå, men vi er så redde


Skjønner veldig godt den følelsen her, vi er i samme situasjon. Men vi fant ut at om vi prøvde forsiktig så kan det ho gå.. (Vi gjorde det og det gikk veldig fint og var VELDIG etterlengtet):p

Går det galt så er det nok uansett ikke pga sex’n i seg selv, men at det rett og slett ikke var levedyktig:sorry:
 
Vi har endelig klart å bli gravid gjennom ivf. I 5 hele år har vi prøvd og endelig er jeg gravid

Problemet nå er at vi er livredd for spontanabort og vi tør derfor ikke å ha sex.

Hva tenker dere om dette?
Jeg hører leger si at man skal leve mest mulig normalt også i sexlivet.

Men vi få en slik tanke om, tenk hvis vi spontanaborter etter sexen?

Vi har så lyst da det er utrolig lenge siden nå, men vi er så redde
Først og fremst: gratulerer så mye med graviditeten!

Jeg forstår tankene dine veldig godt. Jeg er redd for det selv og unngår det, men det er fordi jeg er redd for å få en uskyldig blødning som jeg ikke vet årsaken til. Det kan være en helt uskyldig rift, men så kan det også være noe annet. Det stresset orker jeg ikke risikere :facepalm:

Jeg tenker å snakke med fastlegen min om det, for det beste er nok å pleie forholdet og ha det fint. Og ikke minst prøve å senke skuldrene og huske på at det er fint lite vi kan gjøre for å forhindre en SA dersom det skjer.
 
Skjønner redselen, men sex i svangerskapet er jo i utgangspunktet ikke noe problem :Heartred Mulig man får andre råd om man sliter med blødninger fra før. Vi har hatt helt normalt sexliv i alle svangerskap (dette er det tredje), og ikke opplevd noen blødninger så langt. Unntaket i seksuell aktivitet er disse sjarmerende kvalmeukene jeg er i nå, da nærhet bare ikke frister :depressed: Ta en prat med lege eller jordmor om bekymringen, så kanskje du får noen gode råd til hvordan dere kan håndtere det :Heartred
 
Hei :)

Vi er i samme situasjon, og vi tør ikke vi heller :stop:
vet jo at det egentlig skal være trygt, men det er endel "tenk om" tanker.. Mulig det blir bedre etterhvert??
Når jeg fikk en liten blødning i tillegg så er temaet iallefall uaktuelt o_O

Men lure tips som står over her, kan være greit å snakke med jordmor?

Viktig å iallefall ta vare på hverandre, med eller uten sex:Heartbigred
 
Jeg har vært slik i tidligere svangerskap, men har nok også hatt en del med forholdene å gjøre i tillegg. Nå derimot :hilarious: Vi er jo forsiktige, og selvom jeg er skikkelig dårlig så er det som om det hjelper på ;) Skal sies at kjæresten er fryktelig svak for en gravid dame, så da blir man ekstra gira. Som andre sier så er det jo ikke sexen i seg selv som evt vil skape blødninger, men at det gjerne da er noe galt med fosteret :( Nyt hverandre, det trenger jo heller ikke være sex, men bare det å være intime :Heartred
 
Jeg var sånn med første. Vi hadde ikke sex før uke 12 eller noe sånt. Forstår veldig godt redselen, for når man har prøvd så lenge så blir det så dyrebar (ikke at det ikke er dyrebar for andre, men man sitter med frykten for at om man mister så kan det hende at det aldri skjer igjen). Denne gangen slapper jeg heldigvis mer av og vi har sex som normalt.
Men som nevnt over her så kan man jo være intime og pleie forholdet uten penetrering. Håper dere klarer å slappe av mer når dere har komt litt lenger ut i graviditeten :Heartred
 
Back
Topp