Sex etter MA

glaogfornøyd

Forelsket i forumet
Hei jenter[:)]
Er fortsatt innom og ser hvordan dere har d[;)] Klarer ikke å holde meg unna[:D]

Vet at det er flere av dere som har mistet tidligere.
Lurer på om dere ventet til etter første mens før dere prøvde igjen. Syns d er såååå lenge til. Vil egentlig prøve NÅ!!

I går var jeg på sykehuset å fikk tatt bort alt etter MA og fikk skriv hvor det sto at man må vente to uker med samleie. Hvis jeg føler at alt er greit nedentil og vi ellers føler lyst, tror dere vi må vente så lenge???

Håper alt er bra med dere og at formen er fin[:)]

*Klæm*
 
Grunnen til at det anbefales å vente i 2 uker med samleie er for å forebygge infeksjon... menstruasjonen kan du forvente at vil komme tilbake etter ca seks uker, men det kan selvfølgelig variere... Men ønsker deg masse lykke til! Skjønner at det er vanskelig å vente;)
 
Har egentlig ikke peiling på det du spør om, men ville bare si lykke til videre med prøvingen!!!
Håper spiren sitter raskt!!!![:D]
 
Nå har jeg "bare" hatt SA, men da skjønte jeg at mange leger vurderte dette spørsmålet forskjellig. I følge gynekologen på Volvat så sa han at de ofte hevdet man måtte vente, men at det ikke var dokumentert at det å begynne for tidlig hadde noen negativ effekt. Jeg tenker som du sier at dersom du føler det går bra for deg, så er det sikkert greit. Men som sagt, mange forskjellige meninger og jeg vet ikke om det bare gjalt SA.
 
Lykke til, krysser fingrene for at spiren sitter kjapt igjen.
 
KLEM
 
Jeg er absolutt ingen ekspert på området - men jeg har forstått det slik(og hørt) at hvis man har hatt MA og utskrapning så burde man vente.. men jeg har da hørt 3 uker.. så..

Men jeg vet ikke..
 
Etter jeg hadde MA, så fulgte vi legens anbefaling, og det var å ventet med sex til jeg hadde sluttet å blø, det tok vel en uke eller noe... Etter det hadde vi ubeskyttet sex.
 Men jeg tok billige graviditetstester omtrent hver dag i den perioden for å sjekke når HCG hormonet hadde kommet seg ut av kroppen. Så selv om vi hadde ubeskyttet sex da, så kunne jeg ikke ha blitt gravid, fordi det tok iallfall 3 uker før HCG var helt borte! Og man får ikke eggløsning så lenge man har det i kroppen(har jeg iallefall hørt). Plutselig dukket mensen opp, så da rakk vi liksom ikke å prøve ordentlig før det. Men ble gravid på nytt etter første mens[:)]
 
Men det varierer veldig fra person til person hvor lenge man har HCG i kroppen, så det kan jo godt hende du allerede kan bli gravid! Så selv om noen leger anbefaler en mens før man prøver igjen, tror jeg veldig mange prøver for det. Mener å ha lest et sted at det kan være større sjangse for å miste igjen hvis man ikke venter, men har hørt om flere det har gått bra for iallefall[:)]
 
Lykke til med prøvingen da[:)]
 
Ikke for å virke veldig påståelig her...men jeg jobber med det til daglig, så vet da i hvert fall en del om det...når du har gjort en utskrapning har livmoren vært utvidet og fosteret m.m er tatt ut ved hjelp av instrumenter. Da er det vanlig å blø i 2 til 10 dager, det kan variere. Faren for infeksjon er da selvfølgelig større enn ellers... Jeg ville i hvert fall ikke gjort det så lenge jeg blødde eller hadde brunlig utflod... sannsynligheten for at du får eggløsning innen de to anbefalte ukene med sølibat har gått ut, er uansett veldig liten[;)]
 
Jeg opplevde en MA for 1.5 år siden. Da fikk jeg anbefalt å vente i ca.2 uker etter inngrepet. På grunn av infeksjonsfaren! Jeg fulgte rådet i hvertfall... Orket ikke noe styr nedentil! 2 uker går fort skal du se!! Lykke til med prøvingen [:)][:)]
 
Ribasi, så flott å få en uttalelse fra noen som kan noe om dette! [;)]Jeg som sagt har kun mine egne erfaringer å komme med, og det sies jo mye rart! Det høres jo også logisk ut at det er endel forskjell mellom SA og MA. Og så bra at du sier at det mest sannsynlig ikke skjer noen EL i perioden heller,da er jo litt av vitsen borte... Lykke til glaogfornøyd!
 
Hei, så kjekt å høre fra deg igjen, gladogfornøyd!

Er litt usikker på om det er annerledes råd etter MA ift SA. Jeg hadde en SA 27.desember 07, og legen sa det var ok å prøve så snart blødningen var over. Vi ble gravide igjen på første eggløsning etter SA, med positiv graviditetstest i midten av januar...

Så ting kan skje fort, ja... Håper virkelig du er snart tilbake med spire i magen!

Mettas (15+6)
 
ORIGINAL: ribasi

Ikke for å virke veldig påståelig her...men jeg jobber med det til daglig, så vet da i hvert fall en del om det...når du har gjort en utskrapning har livmoren vært utvidet og fosteret m.m er tatt ut ved hjelp av instrumenter. Da er det vanlig å blø i 2 til 10 dager, det kan variere. Faren for infeksjon er da selvfølgelig større enn ellers... Jeg ville i hvert fall ikke gjort det så lenge jeg blødde eller hadde brunlig utflod... sannsynligheten for at du får eggløsning innen de to anbefalte ukene med sølibat har gått ut, er uansett veldig liten[;)]


I dag, dagen etter utskraping har jeg ikke hatt noe blødning, mn dette kan kansje forandre seg etter noen dager?!? Så vil nok se ann hvordan ting utvikler seg. Skal ikke være helt panisk heller[:D]
Var bare nyskjerrig om vi måtte følge disse rådene fra gyn. og sykehus slavisk.

Tusen takk for svar og fine ord!
 
Jeg håper at det går bra med deg glaogfornøyd. Så koselig at du kommer innom og hilser på oss[:)] Jeg håper virkelig at spiren snart sitter igjen[:)] Lykke til[:)]
 
Jeg hadde ihvertfall ikke tatt sjans på å gjøre noe annet enn å følge anvisningene fra sykehuset. Infeksjon i livmoren er ikke noe å spøke med. Etter MA med utskrapning i november i fjor fikk jeg også beskjed om å vente med samleie i 2 uker, og vente med å prøve igjen til etter jeg hadde hatt en mens. Mensen kom tilbake etter 5 uker. Ble gravid med en gang etterpå. Hvis jeg var deg ville jeg ventet til etter en mens. Så er du også sikker på at alle slimhinner o.l.  i livmoren er intakte igjen.
 
Tror vi måtte vente ca. 3 uker etter MA, pga infeksjonsfare. Så sa de noe om at dersom jeg hadde blitt gravid og det fremdeles var "rester" etter forrige graviditet, så var det stor sjangs for å miste igjen eller at barnet ville bli missfostret. Var noe sånn de forklarte, men jeg skjønnte det ikke helt.
 
Hadde uansett ventet slik som du har fått beskjed om. Tenk så dumt viss noe skulle skje, da ville det jo kanskje tatt enda lenger tid før dere kunne prøve igjen.
 
Men hvorfor tok det så lang tid før du fikk utskraping egentlig? Trodde det skulle skje ganske fort jeg.
 
 
 
I følge gyn. så var det vanlig å vente en, opptil to uker før utskraping. Dette for at kroppen skulle prøve å ordne opp i dette selv.

Er i veldig fin form og har ingen blødninger lenger (kun første dag), men skal nok følge rådene deres med å vente. Er ikke vært å risikere komplikasjoner!

Ha en super helg alle sammen ,og kos dere med den voksende magen[:)][;)]
 
Back
Topp