Sex etter fødselen

Lykkekløver

Elsker forumet
Januarlykke 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Når skjedde dette? Hvordan var det?
Hva er forskjellen fra før og etter graviditeten?

Her ble bebis født 26 januar, og vi har hatt sex 1 gang. Det var ubehagelig for meg og ikke noe godt. Jeg tror jeg ble sydd litt stramt og får ikke helt de samme orgasmene.

Manglet litt på viljen men nå begynner lysten å komme tilbake. Planlegger å få baby opp i egen seng så vi kan finne tilbake til hverandre.

Før graviditet hadde vi et godt sexliv. Under forsvant sexen nesten helt pga han mistet lysten :p Nå... jeg masturberer knapt.

Hvordan er det med dere andre?
 
Hva er sexlyst? :hilarious:
Etter at første ble født sluttet sex å gjøre vondt, så fødsel har hatt fine følger for meg ^^
Etter andre er jeg konstant utslitt, så det er sjeldent jeg har energi til noe. Jeg prøver da.
 
Har knapt hatt det de siste årene. Skal prøve å gjøre noe med det nå.
 
Hadde sex etter 6 uker. Ble sydd en del under fødsel så samboer måtte være veldig forsiktig. Kjente jeg spente meg en del og det hjalp ikke akkurat. Lærte at vi måtte bruke litt tid sånn at jeg ble skikkelig tent og våt, da gikk det mye bedre. Etterhvert ble underlivet som normalt igjen (tror det gikk ca 4 mnd, med dette er veldig individuelt).
Er nå gravid med nr 3 så sexlivet ble ikke ødelagt etter nr 1, men det må planlegges og prioriteres mer for å sikre at begge har både lyst og overskudd.
 
Prøvd glidemiddel? Ta seg god tid! Føle at du har kontroll og kan «instruere» samboeren din litt?
 
Prøvd glidemiddel? Ta seg god tid! Føle at du har kontroll og kan «instruere» samboeren din litt?
Vi brukte masse glidemiddel O:)

Hadde faktisk sex igjen for tre dager siden - tok oss god tid og jeg var øverst så jeg kunne kontrollere mest mulig.
Er framdeles vondt men det ble bedre og nesten smertefritt på slutten. Han sa at det føles som om noe er "i veien" inni der - så jeg strammer sikkert unødvendig.
Syntes oppfølging av oss kvinner etter fødsel er en skam altså!
Håper det går seg litt mer til.
 
Vi hadde sex med kondom og maasassse glidekrem 3 uker etter fødsel. Jeg sydde 3 sting. Syns det var vondt og ubehagelig i arret. Ble litt bedre for hver gang.

Neste gang tror jeg vi skal vente til vi ikke trenger kondomen da jeg føler den gjorde det hele vondere
 
3 mnd før jeg turte å prøve. Den første tiden synes jeg det gjorde litt vondt. Det var best med ei stilling hvor jeg fikk slappet helt av. Tok kanskje litt over et halvt års tid etter fødsel før det var som før. Sexlivet er langt ifra sånn som før. Blir nok litt bedre når vi slutter å samsove med barnet.
 
Tok nesten et år nå etter siste fødsel.
 
Hatt sex 6-7 uker etter hver fødsel, ventet da pga at jeg blødde osv :happy: Var litt ømt/ sårt , men blitt bedre for hver gang vi hadde sex. Nå er sexlysten som vanlig , om ikke mer :p Født 3 barn så tid til sex er ikke alltid så lett, men vi prøver å få det til så ofte som mulig :) Samsover fortsatt med minstegutten på 17 mnd , men så trenger man ikke bare å ha sex i sengen da :D
 
Ventet vel ca 6 uker. Ventet alltid til etter legekobtrollen uansett som blødningen stoppet før. Ingen problemer, men ble ikke sydd med nr 1 og nr 2. Nr 3 er i magen. Men blitt mindre etter hvert barn uansett pga tiden. Nå er både nr 1 og nr 2 kronisk syke og kan våkner av smerter om natten så jeg er alt for glad i den lille søvnen jeg kan få.
 
Back
Topp