Sex etter fødsel

SpentPåDette

Forelsket i forumet
Junilykke 2020 ♡
Julilykke 2023
Hei fine mamma’er :)

Vi skulle ha sex på søndag, 6 uker og 2 dager etter vaginal fødsel. Ble klippet 1,5 cm og sydd.

vi måtte bare avbryte fordi det gjorde veldig vondt når han var inni meg..

Er det flere som har opplevd det?
Hvor lang tid tok det før det ikke gjorde vondt lenger? Og gikk det over av seg selv?

hilsen en som hadde gledet seg, men ble skuffet ❤️
 
Vi prøvde oss også etter 6 uker og det samme skjedd her, jeg syns det kjentes ømt og vondt ut :/ Hadde noen helt overfladiske sting selv. Lurer på det samme
 
Det går over av seg selv. Jeg hadde det slik selv, vi orøvde veldig rolig de første gangene så ble det som normalt etterhvert :happy: kyllingen har jo blitt skikkelig skambankt, så den trenger nok litt tid til å venne seg til inntrengere igjen:hilarious:
 
Sniker
Mye glidemiddel og tålmodighet. Jeg synes det var vondt/trangt/ubehagelig lenger etterpå. Ble også klippet og sydd 4 sting.
Sånn generelt måtte jeg faktisk få tilbake eggløsning og mens før ting ble helt normalt, hormonene etter en fødsel kan gi mangel på fuktighet nedentil og mangel på lyst. Ammingen utsetter også for mange syklus, jeg fikk min tilbake 10,5 mnd etter fødsel. Føret da ble samleie greit.
Betyr ikke at det trenger å ta SÅ lang tid for alle, men at det ikke er helt normalt og behagelig bare 6 uker etterpå er absolutt ikke rart. Det vil ordne seg :)
 
Dette er min andre og denne gang fikk jeg ingen sting. Men fikk et lite sår. Men 6 uker etter så va det ømt der fordi. No er det 9 uker siden fødsel og no er alt bra . Måtte ta det litt rolig og passe på at det alltid var fuktig så går det greit ;-)
 
Med første hadde jeg det på samme vis. Tok en måneds tid før det var tilbake til normalt :)
 
Hadde samme opplevelse! Har prøvd to ganger (7 uker siden fødsel). Første gangen var 5 uker etter, da måtte vi bare avbryte, var vondt både inni og utpå i arret.. Prøvde så pånytt for bare noen dager siden, var blitt betraktelig bedre, men fortsatt litt vondt og ømt. Begynte å blø litt i arret der jeg ble klipt, så mulig at det sprakk opp litegrann, eller at huden der må «tøyes litt» på en måte..
 
Er nå 3 måneder siden jeg fødte, og enda er det ubehagelig de første «støtene». Det blir bedre og bedre for hver gang da, må bare ha litt mer glidemiddel og tålmodighet enn vanlig :p
 
Jeg hadde null sting og null rifter. Lille er 11 uker i dag og jeg er knusktørr nedentil og samleie er vondt selv med glidemiddel.
Med de to andre var der bra etter ca 4 uker (klippet) og ca 7 uker (null rifter/sting)
 
Med første kan jeg huske det var veldig vondt å bruke kondom :eek: var ikke digg før vi kutta ut den :p
 
Kan være arrvev etter klipp som gir ubehag og smerter også.
Det blir bedre! ❤️
 
Back
Topp