Sex etter fødsel

Bkno7792192

Første møte med forumet
Jeg har prøvd å søke litt på å ha sex etter fødsel og får opp at det er lurt å vente 5-6 uker før man har det igjen og får opp tråder der mange blir hissige for at mannen ønsker det, men nå er det jo i mitt tilfelle jeg om ønsker å være sammen med mannen min igjen etter å ikke ha vært nær han på nesten 2-3 uker. Jeg fødte for 1,5 uke siden og dagene før fødsel hadde vi ikke noe samleie.

Jeg har sydd med grad 1 som kun er rifter og jeg blør noe, men jeg savner samleie med mannen min og lurer på om noen har erfaringer med å latt være med å vente så lenge som 6 uker og om det har gått bra? Jeg er ikke noe fan av analsex, men kanskje det kan være noe å prøve.

Det er mye ammetårer og følelser som nybakt mor så den seksuelle frustrasjonen hjelper ikke så veldig oppi det hele
 
Skjønner at du ønsker nærhet med mannen din igjen:) Men du burde virkelig ikke ha samleie (vaginalt) så lenge du blør!! Det er en grunn til at du blør, og det er ganske "åpent" mot livmoren din nå. Infeksjonensfaren er dermed høy!! Det er ikke noe å tulle med...du kommer nok til å angre rimelig greit på en runde i høyet hvis du får en form for infeksjon (noe som og kan påvirke fertiliteten din. Infeksjonener kan i verste tilfelle skape store problemer for fremtiden). Mange måter å være intime uten vaginalt samleie. Ville holdt meg til det, hvert fall til jeg var ferdig med å blør. går fort:)
 
Ville ventet til du slutter å blø - man har jo et stort sår i livmoren der morkaken satt. Det tar tid å gro...
 
Kanskje oralsex kan være noe? Skal dere ha penetrerende sex bruk ihvertfall kondom, men husk at du har sår i underlivet (både rift og oppi livmor) og det trenger helst å få gro :)
 
Vent til du har sluttet og blø iallefall. Stingene kan også gå opp og da kan de ikke syes igjen. Jeg hadde ventet og heller funnet andre ting og gjøre som oralsex på mannen, mer kos og nærhet uten penetrering.
 
Kan aldri huske at noe legepersonell har sagt det er lurt å drøye med sex etter fødsel. Føler du for å ha sex, så gjør du det. Bare husk kondom grunnet infeksjonfare.
Vil også gjøre deg obs på at det kan være ganske vondt når man har sydd.
Kos deg og lykke til :)
 
Jeg fødte for snart 5 uker siden, og på utreisesamtalen sa jordmor at det å være nødt til å vente med sex i 5-6 uker etter fødsel bare var en myte. Man skulle bare ha det når man følte seg klar. Men, dersom man fortsatt blødde, burde man bruke kondom :)
 
Back
Topp