Sex etter fødsel

Hoe86

Forelsket i forumet
Etter måneder uten sex, kjenner jeg at jeg gleder meg til å ha sex med mannen igjen! De siste 3 månedene av graviditeten hadde vi ikke noe sex, pga at mannen var "redd" for å komme borti lille i magen... (han vet han ikke gjør det, men syntes allikevel det ble for nært)

Nå er lille 17 dager, jeg blør nesten ikke lenger, og gleder meg veldig til å være intim med mannen igjen.

Noen som har hatt sex tidlig etter fødsel? Hvordan var det? Så lenge man ikke blør, er det da "safe"? Jeg fikk bare noen skrubbsår under fødsel, så ikke hadd noen plager nedentil.

Hadde sex 15 dager etter fødsel. Små blør/utflod av og på, men hoved renselsen var over. Brukte kondom og glidemiddel, tok det veldig sakte i starten. Når tempo ble skrudd opp ble det litt ubehagelig.
Hullet føltes like stramt som før men føltes litt mer hult inni hvis det gir mening :p
Vi prøvde et par dager før men da ble jeg brått redd og usikker så da stoppet vi. Så anbefaler ikke prøv før du er helt klar, ingen skam å si ja så stoppe :)
Lykke til ;)

Har det nokså likt, blødningene her snart helt borte. Lille er nå 19 dager, men jeg kommer til å vente til det har gått 6 uker selv om jeg også gleder meg til å endelig få være intim med mannen igjen etter en krevende graviditet med lite sex xD

De anbefaler jo 6 uker pga infeksjonsfare :-P

Vi hadde sex 3 uker etter fødsel med kondom og glidemiddel. Tok det veldig rolig og det gikk fint :)

Hadde sex 20 dager etter fødsel sist ;) Gikk kjempe fint, men bruk kondom de første 6 ukene eller til blødning er over (hvis det tar lengre tid) Så slipper en infeksjonsfaren :)

Prøvde oss etter 3 uker, men jeg måtte kaste inn håndkle etter kort tid, synes det var skummelt :p Så det tok 7, nesten 8 uker etter fødsel :o var antagelig ikke mentalt klar før det, og følte meg fortsatt ufresh der nede før da.

4 uker etter fødsel. Med kondom og glidemiddel. Gikk veldig fint og har sex egentlig veldig ofte nå. Tror mannen er glad gravidmagen er borte ;)

Jeg hadde ingen sting, så for meg føltes det helt likt fra første gang. Kan se for at det kan være litt mer sårt om man har revnet e.l

Hadde sex 4 uker etter fødselen og med tanke på at jeg ble sydd ganske mye, gikk det veldig fint, med kondom og gliddeniddel.

Her er det uaktuelt i allefall de 6 første ukene, men det blir nok lengre enn det også. Er ikke komfortabel med å ha sex fort etter fødsel. Ser jo ut som et takras der nede, også er jeg redd for at det skal gjøre vondt. Også er ikke humøret eller lysten der heller da.

Her er det uaktuelt i allefall de 6 første ukene, men det blir nok lengre enn det også. Er ikke komfortabel med å ha sex fort etter fødsel. Ser jo ut som et takras der nede, også er jeg redd for at det skal gjøre vondt. Også er ikke humøret eller lysten der heller da.

Vet du at du ser ut som et takras? Jordmor sa til mannen min og meg da vi var siste time før fødselen at vi burde ta en titt der nede ganske umiddelbart etter fødsel for å se hvor fantastisk kroppen er og hvor fort alt blir normalt igjen :hilarious:

Vet du at du ser ut som et takras? Jordmor sa til mannen min og meg da vi var siste time før fødselen at vi burde ta en titt der nede ganske umiddelbart etter fødsel for å se hvor fantastisk kroppen er og hvor fort alt blir normalt igjen :hilarious:

Ja, det tar tydeligvis tid før ting blir normalt igjen for min del :( og helt normalt blir det aldri igjen siden den ene kjønnsleppen er blitt del i to. Var ikke mulig å sy den pga sting som hadde gått opp innerst etter den første fødselen. Så den har grodd feil og blitt værre for hver fødsel. Vet at jeg kan få operasjon for å få det fikset, men usikker siden det kan gi smerter pga arrvev og at det er et sensitivt område.

Ja, det tar tydeligvis tid før ting blir normalt igjen for min del :( og helt normalt blir det aldri igjen siden den ene kjønnsleppen er blitt del i to. Var ikke mulig å sy den pga sting som hadde gått opp innerst etter den første fødselen. Så den har grodd feil og blitt værre for hver fødsel. Vet at jeg kan få operasjon for å få det fikset, men usikker siden det kan gi smerter pga arrvev og at det er et sensitivt område.

Da forstår jeg hva du mener. Det er bare en selv som kan bestemme når en er klar :) Finnes garantert ingen fasit!

Vi har ikke hatt sex ennå, de to små er 4 uker på lørdag men har grådig lyst :-D Det er en utfordring å gå sammen i dusjen eller ligge ved siden av hverandre i sengen om natta for lysten er absolutt til stede :-/

Back
Topp