Sex etter fødsel

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Vi hadde sex for første gang siden fødsel i går. Må si jeg var veldig nervøs før vi var igang , følte nesten som om det var for første gang haha ;)
Men det jeg lurte på- vi brukte ikke beskyttelse. Og hørte i dag at det e infeksjonsfare i begynnelsen og man burde bruke kondom. Er d stor odds for å få infeksjon ? Kjenner eg ble litt nervøs. Og d er vel ikke mulig å blir gravid 4 uker etter fødel, når man ikke har fått mensen ? * blir kondom neste gang* :P

Vet ikke helt angående infeksjonsfaren.. Men ville ikke hatt sex uten beskyttelse uansett hvor kort tid det er etter fødselen. Sist fikk jeg mensen 6 uker etter fødsel, selv om jeg fullammet.. Da vil jo det si at jeg hadde eggløsning når babyen var rundt 4 uker. . Så her tar vi ingen sjanser hvertfall :p

Vet ikke helt angående infeksjonsfaren.. Men ville ikke hatt sex uten beskyttelse uansett hvor kort tid det er etter fødselen. Sist fikk jeg mensen 6 uker etter fødsel, selv om jeg fullammet.. Da vil jo det si at jeg hadde eggløsning når babyen var rundt 4 uker. . Så her tar vi ingen sjanser hvertfall :p
Såpass ja,, tror vi må være litt mer forsiktig neste gang :p

Jeg vet heller ikke noe om infeksjon.. men som sagt, så kommer eggløsninga først, og når man ikke har fått tilbake mensen så er det vanskelig å vite om det er fordi det tar tid, eller fordi man er gravid, om man har hatt ubeskyttet sex ;) så her blir det isåfall kondom inntil jeg har fått sterilisert meg ;):P

☆★hilsen meg★☆

Var du helt ferdig med renselsen når mensen kom?

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Var du helt ferdig med renselsen når mensen kom?

Hvis ikke jeg husker feil gikk det rett fra renselse til mensen.. Hadde vel kanskje et par dager uten blødninger. .

Hvis ikke jeg husker feil gikk det rett fra renselse til mensen.. Hadde vel kanskje et par dager uten blødninger. .
Det var tidlig ! :-) Beklager intime spørsmål her:oops:
Men var det som en vanlig menstruasjon?
6 uker siden fødsel her og fredag etter samleie begynte jeg å blø, og gjør det forsåvidt enda. Men meeeeeget lite, langt ifra en menstruasjonsblødning. Så er bare litt forvirra:confused:

Det var tidlig ! :-) Beklager intime spørsmål her:oops:
Men var det som en vanlig menstruasjon?
6 uker siden fødsel her og fredag etter samleie begynte jeg å blø, og gjør det forsåvidt enda. Men meeeeeget lite, langt ifra en menstruasjonsblødning. Så er bare litt forvirra:confused:

Hehe, det går bra! :p

Det var sånn at jeg blødde jo veldig lite på slutten av renselsen. . Så var det vel en dag eller to med opphold før det kom som en vanlig menstruasjon.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hehe, det går bra! :p

Det var sånn at jeg blødde jo veldig lite på slutten av renselsen. . Så var det vel en dag eller to med opphold før det kom som en vanlig menstruasjon.

Hihi det er bra :p Okai, ja for her har det bare vært spor igjen de siste par ukene, men så begynte jeg blø friskt fredag da, men for lite til menstruasjon. Skjønner ikke at det kan være renselse heller men:confused: får vel bestille meg time til 6 ukers kontroll kanskje :p

Hihi det er bra :p Okai, ja for her har det bare vært spor igjen de siste par ukene, men så begynte jeg blø friskt fredag da, men for lite til menstruasjon. Skjønner ikke at det kan være renselse heller men:confused: får vel bestille meg time til 6 ukers kontroll kanskje :p

Ikke så lett å bli klok på det da :s Sikkert lurt å ta det opp på 6 ukers kontrollen :)

er det ikke sånn at man kan få en økt blødning rundt den tiden? tror det har sammenheng med renselsen ja, det fikk jeg beskjed om sist, at man kunne plutselig begynne å blø mer igjen rundt 6 uker etter fødsel pga et eller annet (aner ikke helt hvorfor her og nå :P ) Er ganske sikker på at de nevnte det i alle fall.....

er det ikke sånn at man kan få en økt blødning rundt den tiden? tror det har sammenheng med renselsen ja, det fikk jeg beskjed om sist, at man kunne plutselig begynne å blø mer igjen rundt 6 uker etter fødsel pga et eller annet (aner ikke helt hvorfor her og nå :P ) Er ganske sikker på at de nevnte det i alle fall.....
Hmm ja, fikk beskjed om at man kan få en blødning igjen ca 10-14 dager etter fødsel, at det var skorpen som løsnet. 6 uker etter høres jo sent ut, men kan jo hende? Håper det er normalt iallfall:p

Jeg hadde sex 3 uker etter fødsel uten kondom og har ikke fått noen infeksjoner, det er vel helst i renselsen du skal bruke kondom for å unngå slikt. Å bli gravid derimot er visst værre:p man er visst veldig fruktbar rett etter en fødsel;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Infeksjonsfaren er vel så lenge renselsen pågår. Når det gjelder å kunne bli gravid så kan du det ja. Her fikk jeg igjen mensen etter 6 uker. Fikk det forrige gang også så var mer forberedt nå. Jeg fullammet både nå og forrige gang, så det virker ikke her iallefall.

Back
Topp